معاون استاندار آذربایجان‌غربی: مردم در استفاده از ماسک جدی‌تر باشند


معاون استاندار آذربایجان‌غربی: مردم در استفاده از ماسک جدی‌تر باشند

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: استفاده از ماسک در معابر عمومی و مراکز پر تردد در این استان اجباری است و مردم باید رعایت کنند.

علی مصطفوی روز پنجشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان با اشاره به اینکه استفاده از ماسک اجباری شده است، افزود: این استان به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و باید محدودیت هایی را در این رابطه اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی در خصوص کنترل ویروس کرونا پیشنهادهایی به وزارت بهداشت و درمان ارائه کرده که این موضوعات در شورای امنیت اجتماعی و انتظامی وزارت کشور مطرح شده و چهار پیشنهاد این استان مورد قبول این شورا قرار گرفته که بعد از اعلام اجرایی می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: بیماری کرونا از نیمه دوم خرداد ماه امسال نسبت به ماههای گذشته خیلی بیشتر شده است تا جایی که فوتی ها افزایش یافته و خطر جدی است و باید مردم فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

مصطفوی با اشاره به اینکه بیماری کرونا پیر و جوان نمی شناسد، گفت: از مردم خواهش می کنیم دستورات وزارت بهداشت یعنی فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: شهروندان از زمان شروع بیماری کرونا خوب عمل کردند و از این پس نیز مردم با رعایت مسائل بهداشتی به خودشان کمک کنند.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌های با وضعیت قرمز در کشور است؛ ۱۱ شهرستان از ۱۷ شهرستان این استان در مناطق شمالی و جنوبی به ویژه شهر ارومیه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و مردم باید رعایت موارد ایمنی را به‌طور کامل در دستور کار قرار دهند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۱۰ هزار و ۹۵۸ تن را در کشور گرفته است.
همچنین تاکنون ۱۹۱ هزار و ۴۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟