اهمیت توجه به بیماری‌ها چشم در ایام کرونا


اهمیت توجه به بیماری‌ها چشم در ایام کرونا

مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در چشم پزشکی هم شیوع همه گیری کرونا باعث تغییرات قابل ملاحظه در زمینه‌های مختلف شده است.

اهمیت توجه به بیماری‌ها چشم در ایام کرونابه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن چشم پزشکی ایران، دکترخلیل قاسمی فلاورجانی، افزود: اگر کسی علائم حاد و تغییرات حاد در چشم‌های خودش احساس می‌کند حتما برای معاینه مراجعه کند و این را به دلیل بیماری کرونا به تعویق نیاندازد. به خصوص مصادیق این تغییرات این است که فرد دچار کاهش دید حاد و ناگهانی شود و یا اینکه به صورت حاد دچار قرمزی و درد چشم شود یا اینکه بیمارانی که قبلا بیماری چشمی آن‌ها در حال کنترل بود، به طور ناگهانی تغییر قابل توجهی در وضعیت چشم‌های خود ببینند حتما باید به پزشک خود مراجعه کنند و ما امیدواریم این رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شود این بیماران از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ مصون باشند.
وی به بیماران توصیه کرد: کوتاه کردن مدت حضور فیزیکی بیماران می‌تواند بسیار مفید باشد و بیماران از حضور پیش از موعد در مطب و مرکز درمانی خودداری کنند و بر لزوم دستورالعمل‌های بهداشتی مبنی بر فاصله گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک در مکان‌های پرجمعیت تاکید می‌شود و لازم است بیماران با حفظ آرامش و با رعایت نکات مذکور مثل جلوگیری از آلوده شدن دست ها، تماس نداشتن دست آلوده با دهان و چشم‌ها را جدی بگیرند و همچنین فاصله اجتماعی را کاملا رعایت کنند.
قاسمی فلاورجانی افزود: اغلب افرادی که دچار بیماری‌های چشمی هستند در سنین بالا قرار دارند و رعایت این نکات برای آن‌ها اهمیت به سزایی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن