نماینده ولی فقیه در گیلان:ریزش های اقتصادی معلول بی توجهی به فرهنگ است


نماینده ولی فقیه در گیلان:ریزش های اقتصادی معلول بی توجهی به فرهنگ است

رشت- ایرنا – نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد: ریزش های اقتصادی در جامعه معلول بی توجهی به فرهنگ است و مسئولان باید در راستای استمرار و استحکام فرهنگ جامعه کار کنند.

آیت الله رسول فلاحتی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اهمیت موضوع عفاف و حجاب افزود: بنا نیست کار مقطعی، احساسی و پلیسی داشته باشیم بلکه می خواهیم کار شرعی ماندگار برای نسل بعد انجام دهیم.
وی اظهار داشت: این کار ربطی به دولت ها ندارد؛ دولتها با هر نگرش اجتماعی سیاسی که دارند این کار سامانه دولت ها را پایاتر می کند و دولتی موفق است که جامعه هدف او مردمی با بینش ها و نگرش های درست و صحیح منبعث از اسلام باشد.
وی ادامه داد: امروز که جامعه غربی که دامنشان آلوده به شرایط کنونی شده معلول اندیشه حاکمان جامعه است و اگر حاکمان بخواهند مصون از انحرافات، لغزش ها و ریزش های اقتصادی باشند باید دارای مردمی بافرهنگ و ثبات قدم و بصیرت لازم باشند.
آیت الله فلاحتی بیان کرد: ورود پلیس به صورت قانونمند کار مقطعی است؛ قرار نیست کاری به دور از عقلانیت ،تدبیر و بدون شریعت باشد مدیران باید ارائه نظریه بدهند ؛ در طول ۴۰ سال نظریه از سوی مردم و دانشگاهیان ارائه شد اما در مقام اجرا ضعیف عمل شده است .
وی با تقدیر از انسجام کاری در خصوص مقابله با بحران کرونا در کشور گفت: اگر امروز در بخش اقتصادی ریزش داریم معلول بی توجهی به فرهنگ است ؛ فرهنگ ،نظارت، توجه و هشدار است و اندیشمندان از مسئولان مطالبه گر هستند؛ اگر به فرهنگ توجه می شد ریزش های اقتصادی بوجود نمی آمد .
آیت الله فلاحتی نظارت و گفتمان را لازمه کار فرهنگی دانست و گفت: انتقال تجارب یکی از موارد حائز اهمیت است و برخورد سلبی راه آخر است راهکار اولیه و متوسطه نیست.
نماینده ولی فقیه در گیلان، زمین خواری ها، کوه خواری ها را از مصادیق نبود فرهنگ درست عنوان و از رسانه ها درخواست کرد درباره مسائل فرهنگی حرف بزنند و در اختیار مسائل فرهنگی باشند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟