پنج مجموعه اقامتی گردشگری خلخال امسال بهره‌برداری می‌شود


پنج مجموعه اقامتی گردشگری خلخال امسال بهره‌برداری می‌شود

اردبیل _ ایرنا - معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: پنج مجموعه اقامتی گردشگری شهری و روستایی خلخال در سال جاری بهره‌برداری می‌شود.

فرزاد کیسان روز پنجشبنه در بازدید از پروژه گردشگری هتل ۵ ستاره ازناو سبز خلخال افزود: پروژه احداث ۲ هتل در روستاهای هدف گردشگری گیلوان شال واقع در بخش شاهرود ، فاز اول هتل ۵ ستاره ازناو سبز ، فاز اول طرح بوم‌گردی و گردشگری بام خلخال در بلندای این شهر و مجموعه‌های بوم‌گردی قصرهای چوبی در تفرجگاه ازناو خلخال پنج پروژه بزرگ اقامتی گردشگری در این شهرستان هستند که برای اجرای این پروژه‌ها مبالغ کلانی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کنار اعطای تسهیلات بانکی حمایت از طرح‌های گردشگری استان اردبیل هزینه شده است.

وی گفت: پیش از این با پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذار مجموعه بوم‌گردی قصرهای چوبی ازناو و همچنین طرح بوم‌گردی بزرگ بام خلخال زمینه تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها فراهم شد.

او اظهارداشت: با پرداخت مرحله اول تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذار ، این پروژه مجددا شتاب گرفته و زمینه برای بهره‌برداری از فاز اول آن شامل ۲ طبقه از مجموع هفت طبقه پیش‌بینی شده برای این مجموعه اقامتی بزرگ تا پایان فصل کاری امسال فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بخشی از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شده برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری خلخال برای آسفالت پروژه در حال ساخت راه توریستی خلخال - ماسوله در استان گیلان هزینه می‌شود، افزود: ۱۱ کیلومتر از مسیر ۴۰ کیلومتری روستای گیلوان واقع در بخش شاهرود خلخال تا شهر ماسال در حوزه استحفاظی استان اردبیل نیاز به زیرسازی و آسفالت دارد.

وی گفت: با توجه به تکمیل عملیات اجرایی ساخت هتل روستای گیلوان و همچنین هتل روستای شال در بخش شاهرود خلخال ، تکمیل عملیات آسفالت این راه مسیر برای تردد گردشگران از استان گیلان به استان اردبیل بزودی هموارتر خواهد شد.

او اظهارداشت: واقع شدن محل شهادت میرزا کوچک خان جنگلی و رییس نهضت جنگل در مسیر راه گیلوان - ماسال و همچنین اجرای ده‌ها پروژه احداث هتل و مجموعه‌های گردشگری مدرن در این مسیر در حوزه استان گیلان موجب شده تا این جاده مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار بگیرد.

به گفته او ، لازمه ادامه مسیر گردشگران تا رسیدن به منطقه شاهرود خلخال در جنوب استان اردبیل تکمیل زیرساخت‌های گردشگری از جمله آسفالت باقیمانده این راه در حوزه خلخال همراه با حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مجری مجموعه‌های اقامتی گردشگری از جمله هتل و طرح‌های بوم‌گردی روستایی در این مسیر است.

وی با بیان اینکه طرح بوم‌گردی روستای نمونه و هدف گردشگری کزج در بخش خورش‌رستم خلخال نخستین طرح بوم‌گردی اجرا شده در استان اردبیل است، گفت: در راستای توسعه طرح‌های بوم‌گردی خلخال در سال جاری ۴۰ پروانه راه‌اندازی طرح بوم‌گردی از سوی اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع صادر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در