تفاهم‌نامه بازنگری طرح جامع گردشگری اردبیل امضا شد


تفاهم‌نامه بازنگری طرح جامع گردشگری اردبیل امضا شد

اردبیل - ایرنا - تفاهم‌نامه بازنگری طرح جامع گردشگری اردبیل روز پنجشنبه در مراسمی امضا شد.

اکبر بهنامجو ، استاندار اردبیل در این جلسه گفت: طرح جامع گردشگری استان که در حدود ۲۰ سال پیش تهیه شده با توجه به تغییرات به‌وجود آمده در حوزه گردشگری استان نیاز به بازنگری داشته که این طرح امسال در مدت ۶ ماه توسط جهاددانشگاهی تهیه خواهد شد و تاکید اساسی بر ایده‌های جدید در این طرح است.
او با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه بزرگی از طرح‌های گردشگری به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی در آستانه افتتاح قرار گرفته است، افزود: نمونه‌ای از این طرح‌ها در ازناو خلخال و نیز دریاچه کشت و صنعت مغان طراحی شده است.
استاندار اردبیل با اشاره به اختصاص ۹۰ میلیارد تومان به بخش گردشگری در سفر سال گذشته رییس‌جمهوری به اردبیل بیان کرد:‌ کمربند طلایی سبلان از جمله طرح‌های مهم استان بوده که از امروز عملیات عمرانی در آن آغاز شد.
بهناممجو با تاکید بر مشخص شدن برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه‌های توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد اقدامات توسعه استان بر مبنای طرح جامع تفصیلی بوده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تهیه نقشه راه گردشگری استان بیان کرد:‌ جاذبه‌های گردشگری استان از تنوع بالایی برخوردار بوده که با توجه به این جاذبه‌ها می‌توانیم زمینه برای توسعه منطقه را فراهم کنیم/
نادر فلاحی با تاکید بر لزوم همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف در استان برای ارائه اطلاعات موردنیاز تهیه طرح جامع گردشگری استان افزود:‌ در تهیه این طرح تمامی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان لحاظ خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال شمع روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403