تشکیل زنجیره انسانی در اردن در اعتراض به طرح اشغال کرانه باختری


تشکیل زنجیره انسانی در اردن در اعتراض به طرح اشغال کرانه باختری

مردم اردن در اعتراض به اجرای طرح صهیونیستی اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری و دره اردن، زنجیره انسانی تشکیل دادند.

تشکیل زنجیره انسانی در اردن در اعتراض به طرح اشغال کرانه باختری

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فارس، مردم اردن شامگاه چهارشنبه به دعوت جنبش اسلامی به نشانه مخالفت با طرح اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری و دره اردن، در امان پایتخت این کشور زنجیره انسانی تشکیل دادند.

معترضان اردنی شعار «نه به طرح الحاق»، «فلسطین فروشی نیست»، «طرح الحاق اعلان جنگ است»، «نه به وطن جایگزین، فلسطین از رود تا دریا» سر دادند.

در همین ارتباط «موسی الوحش» نماینده فراکسیون الاصلاح در پارلمان اردن در مصاحبه با وبگاه «عربی ۲۱» گفت که این تجمع اعتراض‌آمیز برای بیان دیدگاه مخالف مردم اردن با طرح الحاق و معامله قرن برگزار شد.

وی افزود که حتی اگر این طرح به تأخیر بیفتد دشمن به تجاوزات خود ادامه خواهد داد لذا دولت اردن و تشکیلات خودگردان باید استراتژیی برای مقابله با این تجاوزات وضع کنند.

الوحش همچنین اتخاذ موضع رسمی و مردمی برای مقابله با طرح اشغال کرانه باختری را که امنیت ملی اردن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، خواستار شد و بر استمرار تجمع‌های اعتراض‌آمیز مردمی تأکید کرد.

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراض‌آمیز همچنین توقف تمامی طرح‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از جمله توافقنامه وادی عربه و توافقنامه گاز را خواستار شدند.

همچنین «فراس العبادی» دبیر حزب الشوری بر ضرورت برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز مردمی در سطح جهان عربی و اسلامی تأکید کرد و گفت که طرح الحاق، فلسطین و اردن را در معرض خطر اشغالگری قرار داده است و ایده وطن جایگزین را نهادینه می‌کند و تلاشی برای آواره کردن ۶۵ هزار فلسطینی از اراضی و سرزمینشان است.

العبادی همچنین اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان و لغو توافقنامه‌های امضاشده با رژیم اشغالگر را خواستار شد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، سی درصد از کرانه باختری فلسطین را اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

این در حالی است که کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای (چهارشنبه 11 تیرماه) تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود.

تشکیل زنجیره انسانی در اردن در اعتراض به طرح اشغال کرانه باختری

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی