معاون تعزیرات حکومتی: دستگاه‌های نظارتی هدایتگر باشند


معاون تعزیرات حکومتی: دستگاه‌های نظارتی هدایتگر باشند

همدان- ایرنا- معاون اجتماعی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: امروزه در جهان راهبرد نظارت به هدایت تغییر کرده و به جای بررسی تخلف در حوزه کسب و کار با ذره‌بین، باید قلم هدایت و ترسیم نقشه راه را دست نهادهای نظارتی داد.

محمد بارانی روز پنجشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی همدان اظهار داشت: دستگاه های نظارتی با به دست گرفتن قلم هدایت و ترسیم نقشه راه باید بتوانند حوزه کسب و کار را هدایت کرده تا به درستی کالا تامین، عادلانه توزیع و هوشمندانه مصرف شود.

معاون اجتماعی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: دستگاه های نظارتی باید وظیفه هدایت حوزه تامین، توزیع و مصرف کالا را بر عهده داشته باشند نه اینکه با دخالت در امور شخصی مردم برای کشف تخلف تلاش کنند.

بارانی بیان کرد: در کنار وارد کننده، تولید و توزیع کننده، بُنکداران و فروشندگان و در مجموع مصرف کنندگان، حوزه نظارتی نیز پیش بینی شده است در حالیکه امروزه در جهان واژه نظارت به فراموشی سپرده شده است.

وی اضافه کرد: برای برون از وضعیت اقتصادی کنونی باید تسهیل گری و تنظیم گری را به عنوان هنر پذیرفته و آن را در جامعه اجرا کرد بنابراین راهبردهای قضایی و شبه قضایی در محور قانونی در شرایط بحرانی پاسخگو نبوده و جای خود را به راهبرد تسهیل گری و تنظیم گری می دهند.

معاون اجتماعی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: فلسفه وجودی سازمان تعزیرات حکومتی انطباق خود با وضعیت و شرایط موجود جامعه مبتنی با نیازهای اولیه، اساسی و بنیادین است بنابراین نمی تواند یک سازمان تنها قانون محور و خشک باشد بلکه منعطف بر نیازهای اساسی و بنیادی است.

بارانی ادامه داد: این سازمان نیازمند نیروها و فعالیت افراد و مدیرانی است که به هنر قضایی و شبه قضایی، هنر تسهیل گری و تنظیم گری را نیز اضافه کنند.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا از اواخر بهمن سال گذشته موجب تشدید وضعیت نامناسب کسب و کار شده و رونقی در این بخش شاهد نبوده بنابراین در این وضعیت وظیفه مدیر و قاضی تعزیرات تنها اجرای قوانین خشک و مبارزه با تخلف های اقتصادی نیست.

بارانی اضافه کرد: با نگاهی به اسناد بالا دستی نظیر برنامه پنج ساله توسعه کشور با کلید واژه های اساسی شامل رونق سرمایه گذاری، حمایت از بخش هایی نظیر گردشگری، توریست، تولید، مالکیت فکری مواجه شده و این مولفه ها ناظر بر تبدیل شدن راهبرد مبارزه به پیش بینی، پیشگیری، تنظیم گری و تسهیل گری است.

مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی همدان نیز گفت: این استان مردمی باهوش، خردمند و آینده نگر دارد و در این چند سال تمامی امور با برنامه و همفکری مسوولان حوزه اجرایی و قضایی و مشارکت مردم پیش رفت.

علیرضا حسن پور افزود: فلسفه وجودی تعزیرات حکومتی انعطاف پذیری است و این شیوه و شگرد در همدان اجرایی شد چرا که بازاریان و اصناف استان همدان، منصف ترین بازاریان کشور هستند و در بیشتر مواقع اصناف برای حل مشکلات به وجود آمده پیشگام بودند.

وی بیان کرد: در مقطعی افرادی قصد افزایش قیمت مرغ را داشتند اما به علت انتقال نهادهای دامی از جنوب کشور به همدان و قرار دادن آن با قیمت پایین در اختیار آنها، اجازه افزایش قیمت به آنها داده نشد.

حسن پور ادامه داد: ساختمان های تعزیرات حکومتی در شهرستان های رزن، فامنین و اسدآباد به زودی افتتاح می شود و ساختمان نهاوند نیز سال گذشته با حمایت های استانداری همدان به بهره برداری رسید.

مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی همدان نیز بیان کرد: رسالت این سازمان در وضعیت کنونی بسیار سنگین است و باید علاوه بر شنیدن درخواست های مردم به فکر تولید کننده نیز بود.

داریوش جودکی با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذار و تولید کننده باید در اولویت باشد افزود: دور از شان اصناف است که در چنین شرایطی اقدام به تخلف کنند و مردم بازاریان استان همدان نشان دادند که سابقه خوبی دارند.

وی برخورد با دانه درشت ها در کنار تعامل با اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاه های اجرایی را از اولویت های کاری خود برشمرد.

در این آیین از خدمات علیرضا حسن پور قدردانی و داریوش جودکی به عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس