لزوم ساماندهی جدی اتباع بیگانه به دور از نقض حقوق بشر


لزوم ساماندهی جدی اتباع بیگانه به دور از نقض حقوق بشر

فرماندار یزد از پیگیری جدی مسئله ساماندهی اتباع بیگانه به خصوص تصدی‌گری آنان در اصناف مختلف فارغ از از نژاد پرستی و اختلال در مسائل حقوق بشر خبر داد و گفت: ضمن تامین امنیت و سلامت مهاجران و اتباع خارجی در استان، با تخلفات آنها به شدت باید برخورد شود.

«سید محمد رستگاری» فرماندار یزد در نشست شب گذشته معتمدین محلات یزد در مورد موضوع ساماندهی اتباع خارجی شاکن در این شهر، به گلایه روز افزون مردم و مسئولان در این زمینه، گفت: اتباع در یزد از جمعیت قابل توجهی برخوردارند و اکنون نسل دوم و سوم این جمعیت نیز در حال شکل‌گیری است ولی به دو گروه مجاز و غیرمجاز تقسیم می‌شوند که در حال حاضر گروه اتباع غیرمجاز که هویتشان مشخص نیست و به دنبال تخلفات، امکان شناسایی آنها وجود ندارد، در اولویت است.

وی به اقدامات موقتی و مقطعی سال‌های گذشته در راستای ساماندهی اتباع اشاره کرد و افزود: اقدامات قبلی جدی و درست انجام و پییگری نشده به طوری که در حال حاضر مشکلات گذشته اتباع رو به افزایش است که نمونه آن تصدی‌گری اتباع در برخی از صنوف است که به مشکلات قبلی آنها افزوده است که باید مدیریت شود.

لزوم ساماندهی جدی اتباع بیگانه به دور از نقض حقوق بشر

برخورد جدی با تصدی‌گری غیرمجاز اتباع در اصناف

رستگاری از برخورد با مسئله تصدی گری غیرمجاز اتباع در برخی از صنوف خبر داد و گفت: تصدی اتباع در برخی از اصناف مانند کوره های آجرپزی و گلخانه ها در حال شناسایی جهت ساماندهی است و به شدت با اتباع غیرمجاز برخورد می‌شود هر چند که خود یزدی‌ها نیز در این زمینه نقش دارند که با تخلفات آنها نیز برخورد قانونی خواهد شد.

وی به پیگیری مسئله مهمانشهر اتباع از سوی شورای شهر نیز اشاره و تصریح کرد: مهمانشهر مسئله‌ای است که سال‌ها بدون برنامه، خسته‌کننده شده است ولی در حال حاضر از طریق شورای شهر و شهرداری پیگیر آن هستیم که البته فرایند زمانبری دارد.

وی ادامه داد:علاوه بر آن مسئله شهرک ضایعات نیز به واسطه موانع اداری تاکنون به سرانجام نرسیده که در این باره نیز باید اول شاخ و برگ ها را تا رسیدن به تنه این درخت کوتاه کنیم.

فرماندار یزد از اعلام آمادگی دادستانی در زمینه برخی از اقدامات قانونی مربوط به ساماندهی اتباع خبر داد و گفت: در زمینه ساماندهی اتباع باید حتما مسائل نژاد پرستی و حقوق بشر را مد نظر داشته باشیم تا هرگز دغدغه مدیریت اتباع در یزد منجر به غفلت و کوتاهی در برابر این وظایف انسانی نشود، در حین حال پایگاه‌های مقاومت بسیج و مراکز خیریه محلات نیز باید در این زمینه ورود کنند.

وی از تشکیل کمیته امنیت انتظامی به منظور رفع مشکلات اتباع در یزد خبر داد و گفت: به طور جد پیگیر ممانعت از تبدیل برخی از محلات به کانون فروش مواد مخدر هستیم و با یکسری از اتباع و مهاجرین این منطقه در این خصوص به شدت برخورد می‌شود، هر چند که اقدامات انجام شده تاکنون بازدارنده نبوده و محدودیت‌های قوانین هم در این زمینه نقش داشته است.

لزوم ساماندهی جدی اتباع بیگانه به دور از نقض حقوق بشر

تفکیک مسئله انسان دوستی با ساماندهی اتباع

این مسئول از ورود جدی استاندار به مسئله اتباع نیز خبر داد و گفت: هم زمان با حفظ سیاست‌های کلان کشور، مسئله را با تدابیر جدی ساماندهی و اقدامات لازم در این زمینه مورد اهتمام همه دستگاه های مربوطه واقع خواهد شد و همچنان که در مدیریت کرونا موفق عمل کردیم، این مسئله نیز به طور جدی مدیریت خواهد شد.

وی از برخورد جدی با اتباع بیگانه غیرمجاز خبر داد و با تاکید بر این که این افراد نباید مخل امنیت داخلی شوند، گفت: ما باید به هم کمک کنیم تا همچنان که اتباع زندگی آرام و بدون دغدغه‌ای در یزد دارند، مخل امنیت و مسائل جامعه هم نشوند و با اتباع بیگانه که بدون در نظر گرفتن مسائل مختلف جامعه امنیت را بر هم زده و بدون هیچ دغدغه‌ای زندگی می‌کنند، باید برخورد شود.

رستگاری مسئله انسان دوستی را مجزا از ساماندهی مشکلات ناشی از اتباع دانست و گفت: باید آرامش و امنیت و سلامت مانند کرونا برای مهاجرین و اتباع تامین شود، اما بحث تخلف هم جداست و با آن برخورد قانونی می‌شود.

لزوم ساماندهی جدی اتباع بیگانه به دور از نقض حقوق بشر

اعلام آمادگی دولت در مدیریت مسائل اتباع

فرماندار یزد از آمادگی دولت و پیش گامی و پیش قدمی در امر مدیریت اتباع خبر داد و گفت: اتباع خارجی باید برای سکونت در یزد در چارچوب قانون عمل کنند و افرادی هم که با اجاره دادن خانه به اتباع غیرمجاز امنیت یک منطقه را بر هم می‌زنند باید از سوی کانون محلات توجیه شوند.

رستگاری بر اجرای کار میدانی بدون برگزاری جلساتی صرفا با خروجی مصوبه و دور هم جمع شدن در یزد تاکید کرد و گفت: برخوردها باید گزارش شود و بنگاه های غیرمجاز هم باید مورد برخورد قانونی قرار گیرند.

وی با اعلام شماره «311180» دفتر معاونت سایسی فرمانداری یزد خواستار گزارش دادن مردم و حضار از تخلفات و جرایم اتباع به فرمانداری شد و گفت: نسبت به هر نوع اقدامی در زمینه مدیریت و ساماندهی اتباع بیگانه اعلام آمادگی می‌کنیم تا با عزمی که در میان کانون محلات شکل می‌گیرد، روند خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

فرماندار با تاکید بر این که مردم باید از هر نوع اقدام خودجوش و خودسرانه و غیرانسانی بپرهیزند، گفت: طبق برنامه، اتباع غیرمجاز شناسایی و با تدبیر و برنامه ریزی این اتباع را از کشور طرد خواهیم کرد.

لزوم ساماندهی جدی اتباع بیگانه به دور از نقض حقوق بشر

زندگی اتباع در یزد مشروط بر رعایت قوانین

«ونوس عامری» عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست با بیان این که دغدغه اول شورا ایجاد مهمانشهر به منظور مدیریت این مسئله است، گفت: شهرداری در اختصاص هر نوع امکان آموزش به عنوان اقدامات موثر تاکید دارد و باید بپذیریم که اتباع اکنون در کنار ما هستند و با ما زندگی می‌کنند اما باید با آموزش لزوم رعایت قوانین را توجیه کنیم لذا باید آنها به باور تبدیل شدن به «یزدی‌های اتباع تبار» به امید کاهش جرایم و جنایات و تخلفات برسانیم.

وی با بیان این که لازم است با جدیت تمام اتباع بیگانه به خصوص اتباع غیرمجاز مدیریت شوند، گفت: نباید بیشتر از 30 هزار اتباع در شهر یزد ساکن باشند لذا باید تمام شهر با جدیت این مسئله را پیگیری کند.

لزوم ساماندهی جدی اتباع بیگانه به دور از نقض حقوق بشر

مخل شدن امنیت جامعه با غفلت از اتباع بیگانه

سرهنگ «اصغر سلمانی» رئیس بسیج اصناف و بسیج محلات یزد هم در این نشست مشکلات اتباع را زنگ خطر مختل شدن امنیت و آرامش در جامعه دانست و گفت: تا زمانی که امنیت از بین نرود و قانون قصد گیر دادن نداشته باشد، متوجه بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از حضور اتباع نمی‌شویم و زمانی مسئله برای ما مورد اهمیت واقع می‌شود که مشکلاتی مانند مسئله گرانی بنزین و اغتشاشات را با حضور اتباع بیگانه شاهد باشیم.

وی با تاکید بر این که جز با حساسیت و اهمیت افراد جامعه به موضوع، مسئله اتباع قابل حل شدن نیست، گفت: حضور اتباع در تغییر فرهنگ ما به ویژه فرهنگ کار نقش داشته است، البته مسئله استان تفکیک حضور قانونی و حضور غیرقانونی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی است که البته باید در چارچوب قانون مطالبه شود.

لزوم ساماندهی جدی اتباع بیگانه به دور از نقض حقوق بشر

نظام انتخاباتی کشور در معرض نفوذ اتباع بیگانه

سلمانی به مشکلات ناشی از اجاره مسکن به اتباع بیگانه خبر داد و در این باره مالیات بر این خانه‌ها را پیشنهاد داد و گفت: جای مالیات کجاست زمانی که خانه‌هایی را به اتباع اجاره می‌دهند؟ درآمدی که خود اظهاری ندارد و مالیات پرداخت نکند، جرم است ولی هنوز اداره کل امور مالیاتی در این زمینه ورود نکرده است در حالی که با ورود مالیات به این مسئله به عنوان گامی موثر، اسکان و اشتغال اتباع غیرمجاز را با مشکل روبرو خواهیم کرد.

وی افزود: متاسفانه ما سود کوتاه مدت را بر منافع بلند مدت ترجیح می‌دهیم و مشخص نیست که در آینده به چه بحرانی دچار خواهیم شد و حتی نظام انتخاباتی کشور ما نیز در این مسئله از جانب نفوذ اتباع بیگانه مورد تهدید جدی است.

سلمانی در زمینه اتباع مجاز نیز تصریح کرد: تا زمانی که اشتغال و مسکن و ازدواج اتباع توسط کشور ما تامین می‌شود، نمی‌توانیم ساماندهی این افراد را در جامعه داشته باشیم مگر آن که با عزمی راسخ به میدان بیاییم.

لزوم ساماندهی جدی اتباع بیگانه به دور از نقض حقوق بشر

ورود دادستان به رفع مسائل قانونی املاک

«سید امیر یاسینی» رییس اتحادیه املاک یزد نیز در این نشست ضمن گلایه از نسبت دادن تمام مشکلات اتباع بیگانه به بنگاه داران و املاکی ها، اظهار کرد: هر چند که ما نیز معتقد هستیم باید با جدیت برخورد شود اما یزدی‌هایی که نسبت به اجاره دادن خانه و املاک خود به اتباع اقدام می‌کنند نیز از سوی بنگاه داران و املاکی ها مورد گلایه هستند.

وی افزود: باید در این راستا و به منظور پیگیری مسائل قانونی مدیریت اتباع، جلسه‌ای با دادستان یزد برگزار و این مسائل مطرح و در مورد آن تصمیم گیری شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟