پرونده‌های مسن بهاباد 60 درصد کاهش یافت


پرونده‌های مسن بهاباد 60 درصد کاهش یافت

رئیس حوزه قضایی بهاباد گفت: با توجه به دستورالعمل رییس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی سریع به پرونده‌های مسن، بیش از 60 درصد پرونده های مسن و معوق این حوزه قضایی کاهش داشته است.

«علیرضا ایزدی» در دیدارهای مردمی خود با اهالی روستای کریم آباد در بخش مرکزی بهاباد بمناسبت هفته قوه قضائیه بیان کرد: باید تلاش جدی در راستای کارهایی که در جهت کاهش جرم در جامعه یا در گسترش معنویت و اخلاق انجام داد و بسیاری از ساز و کارهایی که می‌تواند در کاهش ورودی پرونده تاثیر گذار باشد باید اقدام کرد.

این مقام قضایی در خصوص کاهش ورودی و پرونده های مختومه ابراز کرد: ورودی پرونده ها امسال نسبت به سال گذشته ۵.۴ درصد کاهش و در خصوص پرونده های مختومه نزدیک ۳۳ درصد کاهش داشته که نشانه عملکرد و تلاش بالای همکاران در این حوزه قضایی بوده است.

وی در خصوص عملکرد شوراهای حل اختلاف باتوجه به رسالت اصلی آن که سازش است تصریح کرد: با احتساب آمار صلحی در شورای حل اختلاف صلحی و گزارشهای اصلاحی در شعبه دادگاه عمومی و موارد منتهی به رضایت در اجرای احکام بیش از ۱۰۰ فقره پرونده ینی حدود ۱۳ درصد از پرونده های شورای حل اختلاف در اجرای احکام این شهرستان منتهی به سازش شده است.

وی افزود: ریش سفیدان سرمایه های هر محل و منطقه هستند و استفاده از ظرفیت ایشان در حل و فصل اختلافات باعث کاهش پرونده های ورودی به دادگستری و در نتیجه رسیدگی بهتر به پرونده های تخصصی و با اهمیت خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، ایزدی با بیان اینکه حبس زدایی یکی از رویکردهای مهم و محوری قوه قضائیه است، یادآور شد: بر همین مبنا دادگاه بهاباد تمام تلاش خود را برای اعمال مجازات‌های جایگزین به جای زندانی شدن مجرمان به کار می‌گیرد و در یکسال گذشته ۱۷ درصد از آراء مربوط به آراء مجازات جایگزین حبس بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا