قلعه آفتاب دانایی ابرکوه، قلعه کتابخوانی می‌شود


قلعه آفتاب دانایی ابرکوه، قلعه کتابخوانی می‌شود

موسسه فرهنگی هنری قلعه آفتاب دانایی ابرکوه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی اقدام به برگزاری کارگاه تخصصی کتاب‌خوانی تحت عنوان «چگونه کتاب بخوانم» کرده است.

«حمیدرضا بصیری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با شروع فصل تابستان و باهدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، موسسه فرهنگی هنری قلعه آفتاب دانایی ابرکوه، کارگاه‌های کتاب‌خوانی را شامل روش‌های صحیح خواندن، آشنایی با کلمات، خلاقیت و تمرکز حواس برگزار می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه تصریح کرد: در شرایطی که به علت شیوع ویروس کرونا مسئولین مربوطه دائماً مردم به ویژه کودکان و نوجوانان را از بیرون رفتن از خانه بر حذر می‌دارند و قرنطینه خانگی را توصیه می‌کنند، یکی از بهترین برنامه‌ها و راهکارها جهت پر کردن این اوقات، مراجعه به کتاب و کتاب‌خوانی است.

بصیری خاطرنشان کرد: کتاب‌خوانی نیز مانند سایر دانش‌ها نیازمند آموزش و یادگیری روش‌های مختلف است که با رایزنی اداره ارشاد ابرکوه و موسسه تک منظوره فرهنگی هنری «قلعه آفتاب دانایی» بستر این نوع آموزش نیز فراهم و مقرر شد در تابستان پیش رو سلسله جلسات و کارگاه‌های آموزش کتاب‌خوانی برگزار شود.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان در مقاطع ابتدایی، متوسطه و بزرگ‌سالان می‌توانند با شرکت در کارگاه «چگونه کتاب بخوانم»، ضمن فراگیری روش‌های صحیح خواندن و فراگیری بهتر دروس مدرسه، از طریق بازی با کلمات، تقویت حافظه، خلاقیت و تمرکز حواس نیز آشنا شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: کارگاه مذکور با مربی‌گری کبری ستار برگزار می‌شود که علاوه بر مسئولیت کتابخانه عمومی شفیعی روستای رئیس‌آباد، چندین سال است در زمینه کتاب‌خوانی به ویژه طرح‌های بزرگ کتاب‌خوانی وزارت ارشاد مانند جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و شهرهای پایتخت کتاب ایران فعال بوده و حتی عنوان 10 روستای برتر را نیز برای رئیس‌آباد کسب کرده است.

بصیری تأکید کرد: در پایان این دوره‌ها کودکان و نوجوانان می‌آموزند چگونه از کتاب خواندن لذت ببرند و چگونه کتاب بخوانند تا در خاطرشان بماند و در میزان آگاهی آنان مؤثر واقع شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط