بازگشت 2200 واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید طی امسال


بازگشت 2200 واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید طی امسال

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازگشت 2200 واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید خبر داد.

سعید زرندی روز پنجشنبه 11 تیرماه در نشست مشترک شورای بانک ها، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به ظرفیت های مختلف استان، گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ کم بهره هستند و می توان با جذب صدرصدی این تسهیلات جهت توسعه استان گام برداشت.

وی با اشاره به ظرفیت های متنوع کهگیلویه وبویراحمد، اظهارکرد: گیاهان دارویی این استان ظرفیت تبدیل شدن به برند را دارند.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۲۰۰ واحد تعطیل شده در کشور به چرخه تولید برگشتند، بیان کرد: سال گذشته نیز ۱۶۰۰ واحد تعطیل فعالیت خود را از سر گرفتند.

رفع مشکلات معدنی استان نیازمند نگاه ویژه و حمایت دولت است

همچنین حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: این استان نیازمند نگاه ویژه دولت در بخش معدن است.

وی ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا (ع)، افزود: دشمنان همواره در حال طراحی فتنه هستند و مقابله با نقشه های شوم آنان عظم جدی ما را می طلبد.

کلانتری با تاکید بر اینکه باید گام های خود را متناسب با ظرفیت های استان برداریم، اظهارکرد: تا سال گذشته مطالعاتی بر روی معادن استان کهگیلویه و بویراحمد انجام نشده بود اما اکنون مطالعات اطلاعات تفصیلی هفت هزار کیلومتر مربع از پهنه های معدنی استان یعنی حدود ۵۰ درصد از وسعت کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۴۲ معدن به نتیجه رسیده است، خاطرنشان کرد: زیرساخت های ۸ معدن در شهرستان چرام به جاهای خوبی رسیده است.

کلانتری با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد جزئی از این کشور است، تصریح کرد: اما هیچ مطالعاتی روی معادنش انجام نشده بود در حالی که نیاز هست بیشتر هم دیده شود.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در همه بخش ها نیاز به فعالیت و کار دارد، ادامه داد: خیلی از استانداران با یکی دو وزیر بیشتر کار ندارند و خیلی از این استان‌ها مشکلات صادرات دارند، اما ما هم اکنون مشکلات زیرساختی داریم و در طول سفرم به مرکز از آموزش و پرورش گرفته تا مسائل دیگر در اقتصاد و صنعت باید جلسات متعددی را با وزیران و معاونان برگزار کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نحوه و میزان پرداخت تسهیلات در استان اعلام رضایت کرد و گفت: ۴۵ درصد مصارف ما بیشتر از منابع ماست و در واقع بانک‌ها بیکار ننشسته اند.

کلانتری افزود: اما یکی از موانع ما این است که نیروهای توانمند مالی بومی استان در جاهای دیگری سرمایه گذاری کرده اند و افرادی که می آیند تا از منابع داخلی بانک استفاده کنند منصرف می شوند، چون مشروط به این است که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در بحث معادن از رتبه ۲۸ به رتبه ۲۱ رسیده ایم، اما این قابل قبول نیست، ما باید به میانگین رتبه و در میانه جدول و در بین ۱۵ استان برتر کشور برسیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد استان مرزی نیست، ادامه داد: مردم این استان به نسبت جمعیت بیشترین شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، کلانتری با بیان اینکه اراده دولت برای رفع مشکلات جدی است، بیان کرد: باتوجه به شرایط خاص کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود سقف پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد برای این استان به ۳۰ درصد کاهش یابد تا بتوانیم گام های موفق تری برداریم.

وی خواستار بررسی روزانه وضعیت معادن استان از سوی معاون اقتصادی استانداری و مدیرکل صمت شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید