90 درصد کودکان کار جمع‌آوری شده در کرمان، اتباع بیگانه هستند


90 درصد کودکان کار جمع‌آوری شده در کرمان، اتباع بیگانه هستند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: طبق آمار جمع‌آوری کودکان کار در سال گذشته، بیش از 90 درصد آن‌ها از اتباع بیگانه هستند که نیازمند مشارکت و حمایت اداره‌ کل اتباع و امور مهاجرین استان در ساماندهی آنها بعد از جمع‌آوری دارد.

"زهرا موسی پور" صبح امروز ۱۲ تیرماه در مراسم افتتاح مرکز ساماندهی کودکان خیابانی در کرمان ضمن تشکر از شهرداری و موسسه اسرا در راه‌اندازی این مرکز گفت: وجود چنین مراکزی می‌تواند روحیه انفاق و نوع ‌دوستی مردم را سامان‌دهی کند و مردم می توانند به ‌جای پول دادن به کودکان کار در خیابان‌ها به این موسسات کمک کنند تا جای امن و امکان آموزش و بهداشت را برای کودکان کار فراهم کرده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: طبق آمار جمع‌آوری کودکان کار در سال گذشته، بیش از ۹۰ درصد آن‌ها از اتباع بیگانه هستند که نیازمند مشارکت و حمایت اداره‌کل اتباع و امور مهاجرین استان در ساماندهی آن‌ها بعد از جمع‌آوری دارد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل موسسه خیریه مردم‌ نهاد «اسرا» نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ نفر از کودکان کار تحت پوشش و حمایت این م,سسه قرار دارند، گفت: در خصوص سامان‌دهی کودکان خیابانی نیاز به مکان مناسب داشتیم که شهرداری در تأمین و تجهیز این مکان به ما کمک کرد.

"محمدرضا مشایخی" با بیان اینکه یکی از اصول توانمندسازی کودکان کار حمایت از خانواده‌های آنها می باشد، افزود: یک کارگاه خیاطی از سال گذشته راه‌اندازی کردیم و خانواده‌های نیازمند این کودکان در آن مشغول به‌کار شده‌اند؛ ضمن آنکه از هفته آینده کارگاه آموزش کارآفرینی در حوزه‌های مختلف را با هدف آموزش به این خانواده‌ها راه‌اندازی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کودکان کار پس از جمع‌آوری از سطح شهر، ابتدا پالایش می‌شوند و پزشک مرکز معاینات لازم را انجام می‌هد، سپس خانواده‌های کودکان شناسایی می‌شوند و اگر واقعا نیازمند باشند، تحت پوشش خدمات معیشتی و حمایتی مرکز قرار می‌گیرند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه مردم ‌نهاد اسرا افزود: در این مرکز فقط کودکان پسر نگهداری می‌شوند و با توجه به این‌که تعداد دخترانی که به‌عنوان کودکان کار از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند، بسیار کم است، آن‌ها را به مراکز شبانه‌روزی بهزیستی تحویل می‌دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها