عادی‌انگاری عامل افزایش ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی است


عادی‌انگاری عامل افزایش ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی است

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اعمال محدودیت در استان به علت کم‌توجهی به موضوع پیشگیری از کرونا گفت: عادی‌انگاری پس از نیمه خرداد عامل افزایش ابتلا به کرونا در شهرستان‌های مختلف است که باید این روند تغییر یابد.

علی مصطفوی روز پنجشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی آذربایجان‌غربی با اختصاص بخشی از سخنان خود به بحث کرونا افزود: ۱۱ شهر از ۱۷ شهر استان وضعیت قرمز دارند و براساس تصمیم کمیته امنیتی ستاد استانی پیشگیری از کرونا، پیشنهادهایی به وزارت بهداشت ارسال شده که بعد از تصویب به زودی در استان اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در تنویر افکار عمومی نسبت به عواقب شیوع بیماری کرونا اضافه کرد: تنها راه مقابله با این بیماری رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و در خانه ماندن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: عملکرد و همکاری مردم استان در ایام عید و روز سیزده بدر امسال قابل تقدیر بود اما این همراهی در یک ماه اخیر بسیار کمرنگ شده است.

وی اضافه کرد: اغلب افراد جامعه بر این باور هستند که از این بیماری می‌توانند در امان باشند در حالی که این باور غلطی است و در صورت عدم رعایت همه گرفتار این بیماری می‌شوند.

مصطفوی با اشاره به روند رو به رشد سوادآموزی در آذربایجان‌غربی بیان کرد: بر اساس اندیشه متفکران، آسیب‌های اجتماعی با بیسوادی ارتباط مستقیمی دارد و در صورت ارتقای رشد باسوادی آسیب‌های اجتماعی نیز می‌تواند سیر نزولی داشته باشد.

وی افزود: داشتن میانگین ۹۲.۸ درصدی نرخ باسوادی در استان بسیار امیدوار کننده است و جای تقدیر ازتلاشهای نهاد آموزش و پرورش وجود دارد.

وی بیان کرد: این استان در حجم پوشش سوادآموزان دارای رتبه ۲ کشور و در میزان رشد سواد دارای رتبه چهارم کشوری است که نتیجه تلاش مجموعه آموزش وپرورش استان است.

تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و بیش از ۸۳ درصد آنان بهبود یافته اند.

آذربایجان‌غربی نیز در وضعیت قرمز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس