ارتقای 2.1 درصدی نرخ باسوادی در آذربایجان‌غربی


ارتقای 2.1 درصدی نرخ باسوادی در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: نرخ باسوادی استان در گروه سنی 10 تا 49 سال از 90.7 درصد در سال 1390 به 92.8 درصد در سال 1398 ارتقا یافته است.

ابراهیم محمدی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش برای پوشش سوادآموزی در استان برای امسال ۲۸ هزار و ۴۰۰ نفر برای سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مکمل نیز برای سوادآموزان اجرا شده‌ است، افزود: ۲۵ هزار و ۲۱۰ نفر در این دوره مکمل که شامل آموزش رایانه، آموزش نماز و سایر اقدامات برای توانمندسازی سوادآموزان بود، مشارکت داده شدند.

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ در اجرای طرح توانمندسازی زنان و دختران روستایی، یک‌هزار و ۶۰۰ نفر شرکت کردند، گفت: این طرح برای زنان و دختران مناطق مرزی و محروم استان اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای طرح نماز کلید بهشت در استان افزود: آموزش عملی نماز برای سوادآموزان استان با شرکت بیش از ۳۵ هزار نفر سوادآموز اجرا شد.

محمدی با بیان اینکه آموزش اولیای بیسواد دانش‌آموزان نیز جزو برنامه‌ها و سیاست‌های هشتگانه سازمان سوادآموزی و وزارت آموزش و پرورش کشور و استان بود، افزود: در این راستا از کل ۳۹ هزار ۶۷۸ نفر وضعیت سوادشان بررسی شد و بیش از هشت هزار و ۸۴۹ نفر را جذب کلاس‌های سواد آموزی کردیم.

وی درباره راه اندازی مراکز یادگیری محلی در آذربایجان‌غربی گفت: این استان با ۵۳ مرکز جزء استان‌های پیشتاز است و رتبه دوم کشور را بعد از استان خراسان رضوی داراست.

وی با اشاره به اینکه تا سال ۱۴۰۰ طبق برنامه‌ریزی ها باید جمعیت بیسواد عشایر استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به صفر برسد، بیان کرد: در ارزیابی فعالیت‌های سوادآموزی استان توسط سازمان سوادآموزی از نظر میزان تشکیل جلسات و اهمیت داده شده توسط استانداری و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به این بخش رتبه خوب و قابل تقدیر به این استان تعلق گرفت.

آذربایجان‌غربی، از استان‌های رده آخر کشوری در آموزش بین استان های ۳۱ گانه در کشور بود که با تدابیر دولت تدبیر و امید، گام های بلندی برای بهبود این وضعیت برداشته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان