گزارش روزنامه الاخبار از نقش بارز انگلیس در جنگ یمن


گزارش روزنامه الاخبار از نقش بارز انگلیس در جنگ یمن

روزنامه الاخبار در گزارشی از نقش غیر قابل انکار انگلیس در جنگ سعودی‌ها علیه ملت یمن سخن گفت.

گزارش روزنامه الاخبار از نقش بارز انگلیس در جنگ یمن

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی به نقش غیر قابل انکار انگلیس در جنگ سعودی‌ها علیه یمن سخن گفت.

در گزارش روزنامه الاخبار آمده است: در حالی که لندن و رسانه‌های آن در حال ارائه مواضع بشردوستانه در خصوص جنگی هستند که مردم این کشور علیه ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» به راه انداخته اند، به نظر می‌رسد همگان در برابر ادامه جنگ علیه یمن و افزوده شدن تعداد شهدا و زخمی‌ها در یمن که با سلاح ها، تجهیزات و با حضور کارشناسان انگلیسی به انجام می‌رسد، سکوت کرده اند. این مسأله، بحران کرونا را به سطحی دیگر منتقل کرده و این اقدام با ورود ۴۵۰ نفر به عدن برای تشکیل جبهه‌ای انگلیسی- آمریکایی است که وظیفه آن تضمین کنترل عدن، این استان دارای اهمیت راهبردی همزمان شده است.

روزنامه الاخبار سپس به نقل از یکی از بازنشستگان انگلیسی (از ۶۳۰۰ نیرویی که) در پایگاه‌های نظامی عربستان در نزدیکی مرز‌های یمن مستقر شده اند و برای شرکت «BAE Systems» فعالیت می‌کنند، نوشته: اگر ما آنجا نبودیم، جنگنده‌های سعودی ظرف نهایتا دو هفته از آسمان یمن ناپدید می‌شدند.

بر اساس این گزارش، این بازنشسته‌های انگلیسی هستند که ادامه عملیات هوایی نظامی سعودی علیه یمن از جمله آموزش خلبان‌ها، مدیریت عملیات پرواز در جنوب برای بمباران اهداف انتخابی در خاک یمن، تعمیر و تعویض قطعات جنگنده‌ها، مسلح کردن آن‌ها در طول شبانه روز و حمایت فنی و تکنولوژی و نیز مدیریت ذخیره بمب‌ها و امثال آن را بر عهده دارند. شرکت مذکور به صورت علنی به مشارکت خلبان‌های انگلیسی در بمباران اهداف یمنی اعتراف نکرده است؛ اما بیشتر این بازنشستگان، کارمندان سابق نیروی هوایی سلطنتی انگلیس هستند.

الاخبار همچنین اعلام کرده در همین زمینه، کادر نیروی هوایی سلطنتی انگلیس به صورت مستقیم با مرکز عملیات کنترل از راه دور سعودی برای مشخص کردن بانک اهداف در یمن، نوع عملیات‌ها، سلاح‌های مورد استفاده، آماده‌سازی بمب‌ها، تجهیزات و جنگنده‌ها بر اساس برنامه زمانی همکاری می‌کنند و به بیان ساده، بخش هوایی جنگ یمن را انگلیس به صورت کامل بر عهده گرفته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !