فرهنگ رضوی دژی مستحکم در برابر فرهنگ مهاجم غرب است


فرهنگ رضوی دژی مستحکم در برابر فرهنگ مهاجم غرب است

سنندج - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: فرهنگ رضوی دژی مستحکم در برابر فرهنگ مهاجم غرب است زیرا امام رئوف (ع) چون قلب تپنده ای خون غیرت، ایمان و معنویت را به سراسر دنیا پمپاژ می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سادات روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک میلاد پر برکت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) و خواهر گرامی‌شان حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: امام رضا(ع) ولی نعمت ما ایرانی هاست و دل‌های تمام دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) با نام ایشان گره خورده است.

وی افزود: امام رضا(ع) پاداش ما ایرانی ها از سوی خداوند به دلیل محبت و علاقه این ملت به خاندان پاک و مطهر نبی مکرم اسلام (ص) است اگر در گذشته ایرانیان را با تمدن ماد، هخامنشی و ساسانی می‌شناختند اکنون ایران را با نام امام رضا (ع) می‌شناسند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: اگر امروز ایران اسلامی داعیه تمدن سازی دارد و به یک طرف موازنه قدرت های بزرگ جهانی تبدیل شده بر اساس تمدنی است که امام رضا(ع) ۱۲۰۰ سال قبل در این سرزمین پایه گذاری کردند و ما میراث دار آن حضرت هستیم زیرا ورود معارف اهل بیت (علیهم السلام) به ایران به برکت حضور آن امام همام محقق شد و ایشان منشا تحولات فکری و اعتقادی وسیعی در این سرزمین شدند.

وی اضافه کرد: پیام و اهمیت و جایگاه عزت، اقتدار و امنیتی که در سایه سار ولایت در کشور عزیزمان متجلی شده است را حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در ۱۲۰۰ سال قبل به مردم ابلاغ و معنای حقیقی اسلام را معرفی کردند.

حجت الاسلام سادات گفت: در عصری که نظام سلطه و تمدن مادی با ابزار رسانه و امپریالیسم خبری مهر غفلت بر دل‌ها و جان های مردم دنیا می زند و غفلت و ترس و شهوت را در جوامع بشری تزریق می کند، جدا از این همه هیاهوی تمدن مادی از سرزمین ایران و مشهد الرضا، حضرت همچون قلب تپنده ای خون غیرت و ایمان و معنویت را به سراسر دنیا پمپاژ می کند و فرهنگ رضوی مبدل به دژی مستحکم در برابر فرهنگ مهاجم غرب می‌شود.

وی تاکید کرد: ابعاد زندگی امام رضا(ع) برای بسیاری از ما ناشناخته است و بسیاری از مردم امام رضا(ع) را برای شفای مریضان و رفع گرفتاری ها طلب می کنند، حال آنکه آن حضرت الگوی کامل رفتاری برای زندگی فردی و اجتماعی بشریت می باشد و سراسر زندگی مبارکشان درس است ایشان به ما آموخت عاقلانه زندگی کنیم نه تحت تاثیر وهم و خیال و شهوت و بی اعتنا به متکبران عالم به مستضعفان احترام بگذاریم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان افزود: معنویت، زهد، تواضع و اصول اخلاقی و تربیتی و سبک زندگی فردی و اجتماعی و حکمرانی آن حضرت برای مردم و مسئولین باید سرمشق و الگو باشد و امید است در ایام ولادت با سعادت علی ابرن موسی الرضا(ع) با گوشه ای از فضایل و معارف ایشان آشنا گردیم و در ضل توجهات آن حضرت که ولی نعمت ما ایرانی هاست خیر و سعادت همراه با دفع بیماری مسری کرونا نصیب ملت عزیزمان شود.

اول ذی القعده همزمان با میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ۱۱ ذی القعده میلاد پر برکت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403