خانه اربابی قلعه عظیم‌آباد در محله 13 آبان شهرری احیا می‌شود


خانه اربابی قلعه عظیم‌آباد در محله 13 آبان شهرری احیا می‌شود

شهرری - ایرنا - معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 20 تهران (شهرری ) گفت: به منظور حفظ بافت سنتی و تاریخی شهرری، بررسی بازسازی و احیای خانه اربابی قلعه عظیم‌آباد در محله 13 آبان در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ (شهرری)، نقی عربی در بازدید دوره ای از نواحی به به همراه عضو شورای اسلامی شهر تهران و مدیران اجرایی شهرداری از خانه اربابی ( قلعه عظیم آباد) افزود: حفظ بناهای سنتی که شاهدان تاریخ هستند، برای آیندگان ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: قلعه عظیم‌آباد در محله‌ای به همین نام در شمال غربی شهرک ۱۳ آبان شهرری قرار دارد و در وسط این قلعه بنای مخروبه ای به نام خانه اربابی بود که مربوط به دوره پهلوی اول و عمارت ارباب سید عبدالله افقهی است.

این مسئول اظهار داشت: این قلعه و خانه قدیمی آن با بی توجهی و ساخت و سازهای اطرافش به محلی برای معتادین و بی خانمان ها تبدیل شده که توسط شهرداری منطقه ۲۰ این محل پاکسازی وهمچنین مرمت و بازسازی آن مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، این بنا دارای ۴۰۰ مترمربع حیاط و ۱۵۰ متر مربع بنای مفید و همچنین یک طبقه زیر زمین و یک طبقه همکف است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و کوه بی بی شهربانو و آراد به عنوان مظهر استواری و تپه چشمه علی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی شهرری به عنوان شاخص در علم باستان شناسی در زمینه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید