سبزی آلوده یک از عوامل شیوع آلتور است


سبزی آلوده یک از عوامل شیوع آلتور است

معاون فرماندار خرم‌دره گفت: ورود آب‌های سطحی به برخی از  اراضی کشاورزی خرم‌دره نگران‌کننده است.

شاهپوررضا کاظمی صبح امروز (۱۲ تیر) در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرم‌دره با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و احتمال شیوع بیماری التور، اظهار کرد: این بیماری در سال‌های ۷۷ و ۹۰ خاطره بدی از خود در خرم‌دره به جای گذاشت.

وی با اشاره به ورود آب‌های سطحی به برخی از اراضی کشاورزی شهرستان خرم‌دره، یادآور شد: این امر نیازمند توجه جدی و چاره‌اندیشی است و برای حل مشکل نیز باید هدایت آب‌های سطحی درست انجام شود.

کاظمی با تاکید بر این‌که به جای حل مسئله نباید مرثیه‌سرایی عنوان کرد: باید تلاش شود با توجه به حساس بودن فصل، جلوی آبیاری مزارع با آب‌های سطحی گرفته شود.

این مسئول با تاکید بر این‌که سلامت مردم خط قرمز ماست، ادامه داد: یکی از مواردی که باعث میشود قانون‌شکنان از شکستن قانون ترسی نداشته باشند، مماشات با افراد خاطی است.

کاظمی، آب آلوده و سبزی را یکی از دلایل اصلی شیوع التور عنوان کرده و افزود: رها شدن آب‌های سطحی در سطح شهر می‌تواند در این زمینه مشکل‌ساز باشد.

این مسئول با تاکید بر ضرورت جمع‌آوری سبزی‌فروشان غیرمجاز در خرم‌دره، تصریح کرد: اگر فعالیت این دسته از سبزی‌فروشان مجاز است، باید مکانی برای فعالیت آن‌ها در نظر گرفته شده و این موضوع در اسرع وقت حل و فصل شود.

معاون فرماندار خرم‌دره با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان در زمینه کرونا، ادامه داد: کرونا تمام نشده است و در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، ممکن است شاهد افزایش آمارها باشیم.

وی با بیان این‌که بسیاری برخی از کادر درمان و بهداشت درگیر این بیماری شده‌اند، ادامه داد: این امر سبب نشده است که این فرشتگان نجات این روزها دست از خدمت برای مردم بردارند.

در ادامه این جلسه نیز رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم‌دره با اشاره به احداث فوریت‌های ریلی برای اولین‌بار در خرم‌دره، اظهار کرد: امیدواریم این امر گام موثری در رفع نیازهای شهرستان در این حوزه باشد.

جلیل کریم‌خانی با اشاره به راه‌اندازی مرکز جراحی محدود در خرم‌دره، گفت: تهاتر زمین این مرکز انجام شده و امیدواریم که کارهای نهایی نیز انجام شود تا شاهد آغاز به کار این مرکز باشیم.

این مسئول با اشاره به این‌که خرم‌دره پانسیونی برای استقرار پزشکان متخصص ندارد، یادآور شد: یکی از خیرین شهرستان قطعه زمینی برای این امر اهدا کرده که این پانسیون در چهار طبقه احداث و در اختیار متخصصان قرار خواهد گرفت.

کریم‌خانی با اشاره به این‌که ماشین‌هایی که در حوزه عرضه محصولات کشاورزی، فعالیت می‌کنند چند سالی است که موجب افزایش دغدغه‌ها در حوزه بهداشت و درمان شده‌اند، اظهار کرد: راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار می‌تواند گام مهمی در این راستا بر حل این مشکل ایفا کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!