آستان قدس رضوی حضوری جدی‌تر در سیستان و بلوچستان داشته باشد


آستان قدس رضوی حضوری جدی‌تر در سیستان و بلوچستان داشته باشد

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: با توجه به آمادگی دل‌های مردم از تولیت آستان قدس رضوی خواستیم که در این استان حضور جدی‌تری داشته باشند و به تعبیری پرچم امام رضا(ع) در منطقه جنوب شرق کشور بر افراشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز پنجشنبه در دیدار اعضای کاروان زیر سایه خورشید که برای فعالیت در ایام دهه کرامت به سیستان و بلوچستان سفرکرده‌اند اظهارداشت: مردم این استان چه شیعه و چه اهل سنت به پیامبر اعظم(ص) و خاندان مکرم ایشان عشق و ارادت دارند و هر کدام به نحوی محبت و مودت خود را ابراز می‌کنند.
امام‌ جمعه زاهدان بیان کرد: با توجه به آمادگی دل‌های مردم سیستان و بلوچستان برای بهره‌گیری از معارف ناب اهل‌بیت(ع) بویژه امام رضا(ع) از تولیت محترم آستان قدس رضوی خواستیم که در این استان حضور جدی‌تری داشته باشند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با ابراز خرسندی از حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان، بیان کرد: لازم است حال و هوای معنوی آستان قدس را به این استان آورده و آن را به مردم منتقل کنیم و در کنار این موضوع برای رسیدگی به ایتام آل محمد(ص) که همه امت اسلامی اعم از شیعه و اهل سنت را شامل می‌شود فضای علمی و فرهنگی را با انتقال معارف ناب رضوی برای مردم جنوب شرق کشور فراهم کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محامی ضمن تقدیر از حمایت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی و توزیع سبدهای کمک معیشتی در سیستان و بلوچستان افزود: از تولیت و مسوولان آستان قدس خواسته شده که حضور علمی، فرهنگی و معنوی را در این استان تقویت کنند.
رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان خطاب به اعضای کاروان زیر سایه خورشید خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب آستان قدس رضوی اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید است که عطر رضوی را در فضای استان‌ها پراکنده می‌کند و امیدواریم شما بتوانید زمینه پیوند بیشتر دل‌های مردم را با حضرت امام رضا(ع) فراهم کنید.
امام جمعه زاهدان با اشاره به مشکلات و دشواری‌های مردم سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بسیاری از مردم، آرزومند مشرف شدن به مشهد قدس هستند ولی به دلیل مسائل مالی یا بیماری این امکان برای شان فراهم نیست و با دل شکسته سال‌های طولانی چشم‌انتظار زیارت حرم امام رضا(ع) هستند و حضور کاروان زیر سایه خورشید با پرچم حضرت رضا(ع) در این جمع‌ها باعث تحول و چه‌بسا نقطه عطفی در زندگی‌شان است.
حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: تدبیری اندیشیده شود که در کنار برنامه‌های مختلف کاروان زیر سایه خورشید برای ایجاد شور و فضای عاطفی و معنوی، فرصتی برای بهره‌گیری از معارف زلال اهل‌بیت(ع) برای مردم فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: پیوند دل‌ها با حضرت امام رضا(ع) منحصر به یک روز و یک دهه نیست و دل‌های مشتاق و ضمیرهای روشن همواره نیاز به ارتباط با منبع نور و محل تجلی طهارت و معنویت دارند و امیدواریم فعالیت‌های معنوی و فرهنگی کاروان زیر سایه خورشید در موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف به همین شکل یا مدل‌های دیگر تداوم پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در