رییس هلال احمر بافق : 100 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد


رییس هلال احمر بافق : 100 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد

یزد - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر بافق گفت: در ادامه رزمایش مواسات و همدلی‌های مومنانه 100 بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا در این شهرستان توزیع شد.

محمدرضا فتاحی بافقی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این بسته‌ها شامل گوشت، برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی و لوازم بهداشتی به ارزش ۴۰ میلیون تومان است که در اختیار خانواده‌های هدف قرار گرفته است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری در رابطه با کمک‌های مؤمنانه و رزمایش مواسات، این جمعیت برآن شد تا با کمک داوطلبان، خیران و از محل بودجه داخلی جمعیت، این تعداد بسته حمایتی را تهیه و توزیع کند.

به گفته وی در این رزمایش، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی بافق مشارکت دارند و محور فعالیت‌ها هم مساجد شهرستان است.

فتاحی ضمن قدردانی از داوطلبان، خیران و عموم مردم بابت اعتماد همیشگی به جمعیت هلال احمر گفت: همدلی و همدردی یک اصل نهادینه در این جمعیت است که همواره آن‌ها را به سمت کمک به هم نوعان سوق داده و می‌دهد.

در مرحله سوم رزمایش مواسات که از ۲ هفته گذشته شروع شد با مساعدت نیکوکاران هزار و ۱۲۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به کمک بسیجیان آخر هفته قبل در اختیار نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا در این شهرستان قرار گرفت.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ( چهارشنبه) گفت: تاکنون ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۱ مورد بستری شدند.

وی افزود: خوزستان، کردستان، آذربایجان‌ غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های اصفهان، همدان، زنجان، کرمان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری خاطرنشان کرد: توصیه وزارت بهداشت به مردم این است ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در بیرون از خانه از واکسیناسیون کودکان غافل نشوند، امکانات لازم در مراکز بهداشتی فراهم است، غفلت از کودکان در آینده بار سنگینی بر دوش مردم و نظام سلامت وارد می کند.

ویروس کرونا برای نخستین بار در دی ماه سال ۹۸ در شهر ووهان چین گزارش و اولین مورد آن هم در ایران ۲۹ بهمن ماه سال گذشته در قم رسانه‌ای شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!