اسفراین در آستانه مرحله قرمز کرونا قرار گرفت


اسفراین در آستانه مرحله قرمز کرونا قرار گرفت

بجنورد- ایرنا- رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: این شهرستان به علت افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان رضوی و آمد و شد زیاد شهروندان اسفراینی به مشهد مقدس در آستانه مرحله قرمز کرونا قرار گرفته است

دکتر اسحاق ایلدر آبادی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رفتار ویروس کرونا به‌ هیچ‌وجه قابل پیش‌بینی نیست و همچنان به لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در روابط اجتماعی به عنوان یک عامل مهم در قطع زنجیره شیوع کرونا نیاز داریم.

وی افزود: مردم همچنین اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند احتمال برگشتن شهرستان اسفراین به فهرست شهرستان های با وضعیت قرمز وجود دارد.

ایلدرآبادی با بیان اینکه خراسان شمالی هم اکنون در وضعیت هشدار است از شهروندان اسفراینی خواست تا با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از برگزاری مراسمات عروسی و ترحیم خودداری کنند تا خود و خانوادهایشان را از مبتلا شدن به این ویروس منحوس مصون نگه دارند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قراردارد.

ویروس کرونا، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تاکنون ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟