قرنطیه خانگی نسخه شفا بخش مبارزه با ویروس کرونا / لزوم توجه ویژه دولت به لرستان درمبارزه با ویروس کرونا


قرنطیه خانگی نسخه شفا بخش مبارزه با ویروس کرونا / لزوم توجه ویژه دولت به لرستان درمبارزه با ویروس کرونا

نماینده مردم سلسله و دلفان گفت: از ستاد مبارزه با کرونا در استان می خواهیم با محدودیت های جدید در مناطق وضعیت قرمز استان و تعطیلی اماکن باستانی ،مذهبی ،ورزشی و محدویت در ادارات با تعطیلی و یاحداقل نیروها را اعمال کنند .

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «یحیی ابراهیمی» افزود: با توجه به شیوع دوباره و گسترش ویروس کرونا در بسیاری از نقاط استان تنها راه مهار ویروس کرونا در کشور و لرستان قرنطیه خانگی و رعایت پروتکل های بهداشتی و تاکید بر استفاه از ماسک و دستکش در مراکز عمومی و ادارات و گند زدایی مجدد معابر و مراکز عمومی توسط نیرو های جهادی مردمی ،سپاه ،ارتش خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: از مردم عزیز استان لرستان تقاضا داریم، از حضور در مراسم عروسی ، تدفین، ختم یا هر برنامه‌ای که باعث تجمع افراد می‌شود، جدا خودداری کنند.

وی افزود: برای مهار این ویروس منحوس برای مردم پیشگیری مهمتر از درمان خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به وضعیت قرمز و نامطلوب این روزهای استان در بحث افزایش بیماری کرونا در استان از ستاد مبارزه با کرونا در لرستان و مسئولان ارشد می خواهم نسبت به اعمال محدودیت های جدید در مناطق وضعیت قرمز استان و تعطیلی اماکن باستانی ،مذهبی ،ورزشی و محدویت در ادارات با تعطیلی و یا حداقل نیروها اعمال شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان تصریح کرد: با توجه به زیر ساخت های بسیار ضعیف استان در حوزه بهداشت و درمان می طلبد دولت با تخصیص اعتبار ویژه کرونایی به استان اندکی از عقب ماندگی های تاریخی در این حوزه را در این وادی و شرایط سخت جبران کرده تا مردم نجیب لرستان که همواره در شرایط سخت پشتبیان انقلاب اسلامی و ولایت بوده در مبارزه با این ویروس منحوس مثل تمام آزمون های گذشته سربلند باشند .

ابراهیمی افزود: اپیدمی ویروس آنفلوانزا زمانی رخ داد بیشتر مرگ و میر در پیک دوم این بیماری با مرگ بیش از ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان حادث شد و ما نباید ویروس کرونا را دست کم و رها شده بدانیم و پیک دوم این بیماری بسیار خطرناک تر و عدم رعایت موارد بهداشتی می تواند برای ما صدمات جبران ناپذیری را در بر داشته باشد.

وی افزود: دوستان ستاد مبارزه با کرونا در استان باید شیوع کرونا را خود جدی گرفته وبا توجه به اینکه هنوز در مرحله اول و گردش ویروس در بین مردم قرار داشته و کسانی که مبتلا نشده درگیر این ویروس می شوند در پیک اول این بیماری در اسفند و فروردین ماه در شهرستان الشتر بسیار شایع و با توجه به رعایت مردم و تلاش کادر درمانی در بیمارستان این شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی لرستان مهارو در حال حاضر این ویروس در شهرستان های نور آباد ،خرم آباد ،بروجرد و... بسیار خطرناک تر از گذشته در بین مردم در حال انتقال و گسترش است .

وی با اشاره به اینکه شهرستان الشتر در لرستان به عنوان کانون اصلی کرونا ویروس بود و ضرورت داشت بیماران را در همین شهرستان درمان کنیم که البته برای این کار به کیت آزمایشگاهی و سی‌تی‌اسکن نیاز داشتیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در کشور به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱.۳۵ نفر به کرونا ویروس مبتلا شدند و این رقم در الشتر به ازای هز ۱۰ هزار نفر ۱۵ نفر بوده است، افزود: با توجه به کمبود امکانات در این شهرستان به همراه دکتر پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان به وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رفتیم و با رایزنی‌ها توانستیم مجوز نصب تخت‌های ICU و CT اسکن، برای شهرستان الشتر و MRI، تخت‌های ICU و CT اسکن برای نورآباد گرفتیم و خوشبختانه تجهیزات به شهرستان‌ها رسیده و بناست که نصب شوند و مردم از خدمات آن استفاده کنند.

ابراهیمی افزود: متاسفانه ۹۰درصد بیماران مبتلا به کرونا بدون علامت در حال انتقال این ویروس بوده و ۱۰درصد دارای علامت بوده و نوع این ویروس متوسط و شدید که متاسفانه درمان واقعی ندارد واین درمان های در بیمارستان ها درمان های احتمالی بوده و پیشگیری مهمتر از درمان خواهد بود .

در این شرایط به جز اینکه بحث سلامت خود فرد مطرح است، سلامت و مسئولیت اجتماعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به وضعیت نزدیک به قرمز لرستان به کرونا از مسئولان استانی و دولت درخواست کرد دارو و تجهیزات پزشکی به میزان کافی دپو و ذخیره کنند تا در پیک دوم این ویروس مهلک استان برای مقابله با آن در شرایط بحرانی و حاد قرار نگیرد.

وی با تقدیر از عملکردمدافعان سلامت، پزشکان و پرستاران به انتقاد از عدم هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: ما به عنوان نماینده مردم یک مسئولیت‌هایی داریم. بنابراین دغدغه‌های شهروندان را مطرح می‌کنیم.

ابراهیمی با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی از سوی مردم استان، یادآوری کرد: اگر شهروندان بتوانند بهداشت فردی و کاهش ارتباطات روزمره با بیماران کرونایی را تداوم داده و از حضور در مراکز پرتردد و پرتجمع خودداری کنند، به راحتی می‌توان از فاز خطر مرگ و میر این ویروس عبور کرد.

عضو مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای مبارزه با کرونا و حفاظت از شهروندان در کلیه نقاط استان نیازمند تدبیر و تصمیمات ویژه هستیم، امیدواریم مسئولان با ایجاد هماهنگی‌های لازم مانع از آسیب دیدن شهروندان باشند.

دکتر ابراهیمی تصریح کرد: اگرچه امکان انتقال این ویروس بالاست اما کرونا به راحتی و با رعایت نکات بهداشت فردی، شستشوی مداوم دست ها و خودداری از حضور در اجتماعات و ترددهای غیر ضروری کنترل می شود.

ابراهیمی گفت: از شهروندان و عموم مردم استان لرستان تقاضای مشارکت فعال داریم تا با رعایت این نکات ساده، سلامت خود و خانواده هایشان را تامین و حفظ کنند.

46

کد خبر 1405679

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی