فاصله زیادی میان نیاز جامعه با تولید در حوزه پژوهش وجود دارد


فاصله زیادی میان نیاز جامعه با تولید در حوزه پژوهش وجود دارد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنها راه نجات کشور در عرصه های مختلف توجه به موضوع پژوهش است گفت: متاسفانه نیاز جامعه با تولید در حوزه پژوهش فاصله زیادی دارد.

پرویز محمدنژاد در حاشیه دیدار با رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه در جریان سفر روز گذشته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به گیلان زیرساختی های پژوهشی استان ضعیف اعلام شد، اظهار کرد: فقر زیرساخت ها در حوزه پژوهش در استان کاملا مشهود است.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه نجات کشور در عرصه های مختلف توجه به موضوع پژوهش است و به معنای واقعی پژوهش اصلی‌ترین راه تولید علم و پیشرفت کشور محسوب می شود افزود: آنچه امروز به عنوان فقر در حوزه پژوهش به آن باید پرداخته شود، فقر مهارت آموزی است که به خوبی تاکنون به آن نپرداخته ایم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهارت آموزی بر پایه فناوری از موضوعات بارز پژوهشی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد گفت: مهارت آموزی، نیاز ضروری بازار کار و توسعه کشور در عرصه های مختلف است.

محمدنژاد با تاکید بر اینکه مهارت آموزی باید بر اساس نیاز استان باشد، گفت: برای تحقق این امر باید از ظرفیت نخبگان در حوزه آموزشی و پژوهشی و دانشگاه های استان و علی الخصوص جهاددانشگاهی استفاده کنیم.

وی اقتصاد مقاومتی را راهی برای حل برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور خواند و گفت: مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده باید مورد توجه جدی قرار گیرد؛ زیرا در این برهه چاره ای نداریم که به این حوزه بیشتر از گذشته توجه کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز فاصله نیاز جامعه با تولید در حوزه پژوهش زیاد است یادآور شد: این به معنای آن نیست که توجه کم به پژوهش شده یا نیاز ما رشد کرده است بلکه هر دوی اینها می توانسته باشد؛ به عبارتی امروزه سرعت رشد نیاز، نسبت به پژوهش و نوآموزی زیاد بوده است که این قاعده را برهم زده است.

محمدنژاد در پاسخ به این سوال که «حل مشکلات اقتصادی از وعده های نمایندگان مجلس به مردم بوده است و در این رابطه تاکنون چه اقدامی در دستور کار قرار گرفته است؟» گفت: غالب برنامه های نمایندگان مجلس یازدهم در این حوزه است و در مدت کوتاه یکماه از فعالیت این دوره مجلس شاهد آنیم که بسیاری از طرح های ارائه شده نمایندگان نیز در حوزه اقتصاد بوده است.

وی استفاده از ظرفیت نخبگان و پژوهش محوری و همچنین دوری از مقاله محوری را یکی از برنامه های مهم در توسعه کشور خواند و افزود: روند ما در حوزه پژوهش باید از مقاله محوری به سوی پژوهش محوری تغییر کند تا در این زمینه بتوانیم تولید محتوا کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به روند فعالیت های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی استان گیلان خاطرنشان کرد: این نهاد یکی از نهادهایی است که از ظرفیت های لازم در حوزه علمی و پژوهشی برخوردار است که باید برای حل نیازهای استان از آن بهره برد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان