طلاب خواهر گناوه بیماران کرونایی را تدفین می‌کنند


طلاب خواهر گناوه بیماران کرونایی را تدفین می‌کنند

گناوه - ایرنا - مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س ) گناوه گفت: طلاب خواهر این مدرسه در تغسیل و تدفین بانوان فوت شده بر اثر ابتلا به کرونا در این شهرستان همکاری و فعالیت دارند.

سیده زهرا موسوی نسب روز پنجشنبه در این ارتباط افزود: باتوجه به اینکه غسال‌ها حاضر به غسل مومنان نبودند و غسل میت نیز واجب کفایی است، در این شرایط طلاب وارد میدان شده و این وظیفه را متقبل شدند.

وی اظهارداشت: ۶ نفر از طلاب این مدرسه علمیه به صورت افتخاری در زمینه غسل و تدفین بیماران کرونا فعالیت دارند.

موسوی نسب افزود: طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا گناوه از بدو شیوع ویروس کرونا همپا با دیگر حافظان سلامت بصورت جهادی وارد میدان شدند و ارایه خدمت کردند که برگ زرینی در تاریخ روحانیت است.

وی اظهارداشت: تولید ماسک و تغسیل فوت شدگان کرونا بخشی از کارهای جهادی طلاب خواهر این مرکز است.

یکی از طلاب خواهر غسل دهنده میت گفت: با توجه به امکان خطر انتقال این بیماری و حاضرنشدن خانواده اموات به غسل دادن، برای ما سخت بود یک مومن بدون غسل و کفن دفن شود و این کار را یک تکلیف الهی می‌دانستیم و به همراه دوستان طلبه تصمیم گرفتیم این سنت الهی را انجام دهیم.

وی که خواست نامش در خبر فاش نشود، افزود: برای نخستین بار که با دوستان طلاب خواهر برای تغسیل و تکفین میت به غسالخانه رفتیم از اینکه یک میت را از نزدیک می‌دیدیم خیلی ترس داشتیم اما با یاری و توکل بر خدا کارمان را شروع کردیم.

وی گفت: انجام این کار باعث شد سختی‌ها برای ما آسان شود و در ۲۱ خرداد اولین فوتی را غسل و تدفین کردیم.

این طلبه با تشکر از مدیریت مدرسه علمیه الزهرا(س) و روحانی بیمارستان امیرالمومنین (ع)، بیان کرد: اولین میتی را که غسل دادیم تجهیزات پوششی کامل در اختیار نداشتیم اما کارمان را انجام دادیم و در مراحل بعدی با همکاری مدیر مدرسه و روحانی بیمارستان تجهیزات مناسب تری برای ما تهیه شد.

وی اضافه کرد: بعد از هر بار غسل و تدفین بیماران کرونا، خانواده‌های آنها خیلی خوشحال بودند و تقدیر می‌کردند که میت شان با غسل و کفن دفن خواهد شد و این چنین برخوردی برای ادامه خدمت کردن ما روحیه و انرژی می‌داد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در