نکات ضروری برای استفاده صحیح از ماسک


نکات ضروری برای استفاده صحیح از ماسک

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مهم‌ترین روش شناخته شده انتقال ویروس، قطرات تنفسی و تماس نزدیک با فرد مبتلا است؛ لذا برای پیشگیری از شیوع این ویروس، هنگام سرفه و عطسه و یا تماس با افراد باید از ماسک استفاده شود.

غلامرضا آهنی، امروز پنج شنبه 12 تیر در خصوص اهمیت استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا گفت: علاوه بر رعایت نکات بهداشت فردی استفاده از ماسک، نقش مهمی در پیشگیری از انتقال این بیماری دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سازمان بهداشت جهانی نیز در آخرین توصیه خود استفاده از ماسک را برای همه مردم ضروری می‌داند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: مهم‌ترین روش شناخته شده انتقال ویروس، قطرات تنفسی و تماس نزدیک با فرد مبتلا است؛ لذا برای پیشگیری از شیوع این ویروس، هنگام سرفه و عطسه و یا تماس با افراد باید از ماسک استفاده شود.

آهنی اظهار کرد: افراد مبتلا به کرونا ممکن است با وجود نداشتن علائم، ناقل این بیماری باشند؛ لذا استفاده از ماسک و یا گرفتن دستمال جلوی دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه نقش مهمی در محافظت از خود در برابر بیماری دارد.

وی در خصوص اصول استفاده از ماسک، گفت: بهتر است قبل و بعد استفاده از ماسک دست‌های خود را با آب و صابون شسته یا با مواد ضد عفونی‌کننده ضدعفونی شود، به قسمت جلو پوششی ماسک دست نزده و در صورت استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای آن را به صورت روزانه شسته و خشک کنند.

آهنی خاطرنشان کرد: با توجه به اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا، لازم است همه ما بیش از گذشته نسبت به مسئولیت اجتماعی خود واقف بوده و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از لوازم محافظت فردی نقش مهمی در جلوگیری از انتشار این بیماری ایفا کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس