چهاردهمین جشنواره آسمان هشتم کردر میناب کشوری برگزار می‌شود


چهاردهمین جشنواره آسمان هشتم کردر میناب کشوری برگزار می‌شود

بندرعباس- ایرنا- چهاردهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم ویژه روستاهای کشور برای نخستین بار به صورت ملی در روستای کردر رضوی شهرستان میناب برگزار می‌شود.

جشنواره «آسمان هشتم» از سلسله برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی حضرت امام رضا (علیه السلام) ویژه روستاهای سراسر کشور و نخستین جشنواره مردمی با موضوع فرهنگ رضوی در کشور است.

این جشنواره مردمی با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی، تحکیم مبانی اسلامی، نشر شعائر دینی، پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی، مبارزه با هجمه‌های فرهنگی دشمن، شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادها و ایجاد فضای رقابت و نشاط معنوی، تمام مراحل آن توسط مردم اجرا و برگزار می‌شود.

این جشنواره مردمی از سال ۸۶ در دهه کرامت و همزمان با جشن های میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا(ع) توسط جوانان، نوجوانان کانون‌های مساجد و اهالی روستای کردر رضوی به صورت مردمی و خودجوش در شهرستان میناب برگزار می‌شود.

این جشنواره در روستای کردر برای نخستین بار کار خود را با ۲۶ رشته فرهنگی، هنری و ورزشی را آغاز کرد و در هر دوره حدود ۴ هزار نوجوان و جوان را زیر پوشش قرار داده است.

چهاردهمین جشنواره آسمان هشتم کردر میناب کشوری برگزار می‌شود

جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم روستای کردر یکی از ۸۴ برنامه موضوعی جشنواره امام رضا(علیه السلام) است که در دهه کرامت برگزار می‌شود.

روستای کردر از توابع بخش بنذرک با جمعیت ۲ هزار نفر(۴۰۰ خانوار) در فاصله ۱۳ کیلومتری شهر میناب واقع شده است.

کردر تنها روستای کشور است که به نام امام رضا(ع) نامیده شده و گرچه قدمت ارادت مردمانش به حضرت رضا(ع) به قرن‌ها قبل برمی‌گردد اما سال ۸۸ به طور رسمی همزمان با میلاد امام هشتم(ع) به نام امام رضا(ع) کردر رضوی نام‌گرفته و بیشتر مردم این روستا نیز به دلیل این‌که ذاکر اهل‌بیت بوده‌اند، فامیلی آنها ذاکری است.

بنیانگذار جشن‌های رضوی در هرمزگان دراین باره گفت: این جشنواره در ۱۴ رشته مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع طراحی پوستر رضوی، ساخت کلیپ رضوی (موبایلی و حرفه‌ای)، اجرای صلوات خاصه، تولید قاب عکس نوشته حدیث رضوی، نامه‌ای به حضرت امام رضا علیه السلام، سرود رضوی، تئاتر رضوی، ساخت فیلم کوتاه رضوی و تولید عکس نوشته موبایلی رضوی برگزار می‌شود.

ابراهیم ذاکری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، از دیگر برنامه‌های این جشنواره به نقاشی رضوی ویژه کودکان زیر ۱۲ سال، بیان شعر رضوی، قرآن‌خوانی، صحت قرائت نماز و اذان گویی ویژه کودکان زیر ۱۲ سال اشاره کرد.

مدیرکانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی میناب ادامه داد: چهارده مسابقه(کتابخوانی ۱۴معصوم) از ۱۴ کتاب قصه‌ها و داستان‌های چهارده معصوم سلام الله علیه نیز از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

چهاردهمین جشنواره آسمان هشتم کردر میناب کشوری برگزار می‌شود

وی گفت: ثبت نام از علاقمندان از سوم تیر آغاز شده و شرکت کنندگان باید آثار خود را تا ۳۰ آبان امسال به دبیرخانه جشنواره واقع در استان هرمزگان، شهرستان میناب روستای کردررضوی ارسال کنند.

دبیر جشنواره آسمان هشتم زمان داوری آثار و اعلام نتایج را به ترتیب آذرماه و دی امسال اعلام کرد و بیان داشت: مراسم پایانی این دوره از جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر نیز ۱۵ بهمن امسال همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود.

ذاکری بیان کرد: با توجه به وضعیت کنونی کشور و شیوع بیماری کرونا، مراحل جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جشنواره نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی میناب، در سیزدهمین جشنواره آسمان هشتم یک هزار و ۵۱۷ نفر از سراسر استان در ۲۱ رشته در بخش‌های فرهنگی، هنری و ورزشی شرکت کردند.

کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی در سال ۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) در سال ۸۵ در مسجد امام رضا(ع) روستای کردر رضوی راه اندازی شد و میزبانی سه دوره پیاپی میزبانی جشنواره ملی سرود رضوی مساجد روستایی را در کارنامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرکز اسرائیلی: تا آتش‌بس نشود، حملات یمن ادامه خواهد داشت