نماینده مجلس: مشکلات آموزش و پرورش سروآباد در سطح ملی پیگیری می‌شود


نماینده مجلس: مشکلات آموزش و پرورش سروآباد در سطح ملی پیگیری می‌شود

سنندج - ایرنا - نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات آموزش و پرورش سروآباد به عنوان یک شهرستان فرهنگی و تاریخی از طریق مجلس و در سطح ملی پیگیری می‌شود.

شیوا قاسمی پور عصر چهارشنبه در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان سروآباد، این نهاد را رکن اصلی توسعه اعلام کرد و افزود:‌ توجه به آموزش و پرورش توسعه و پیشرفت را بدنبال خواهد داشت و اگر بخواهیم توسعه را در شهرستان داشته باشیم باید مشکلات مهم آموزش و پرورش را برطرف کنیم.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه مریوان و سروآباد شهرستان‌های مرزی استان کردستان هستند بسیاری از مردم انتظار داشتند نماینده آنها در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور داشته باشد اما با توجه به اهمیت آموزش و پرورش و نقش کلیدی آن در توسعه، در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور پیدا کردم.

وی با اشاره به سکونت ۸۲ درصدی جمعیت شهرستان سروآباد در روستاها گفت: تمام توان و تلاش خود را برای توسعه و تجهیز مدارس بویژه مدارس شبانه روزی بکار خواهم بست چون معتقدم توسعه و تجهیز مدارس منجر به ارتقای کیفیت آموزش شده و مانع ترک تحصیل دانش آموزان بویژه دختران است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سروآباد نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت و توجه ویژه مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان و مسوولین شهرستانی گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش شهرستان ارائه کرد.

دلسوز خالدی افزود: یکی از مشکلات آموزش و پرورش سروآباد بحث کمبود تجهیزات و امکانات آموزشی است که از نماینده مجلس درخواست داریم نسبت به تأمین اعتبار به منظور رفع نیازمندی‌ها و تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش پیگیری کند.

وی با اشاره به مرزی بودن شهرستان سروآباد گفت: منطقه هورامان و روستای دزلی در این شهرستان در مجاورت مرز قرار دارند که جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی می طلبد مسولان ‌نگاه ‌ویژه‌ای ‌به ‌آموزش‌ و پرورش ‌مناطق ‌مرزی ‌داشته ‌باشند.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی