کلاهبردار 2 میلیارد ریالی در همدان دستگیر شد


کلاهبردار 2 میلیارد ریالی در همدان دستگیر شد

همدات- ایرنا- رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: کارشناسان این مجموعه در یک عملیات فنی و پیچیده جوان 27 ساله‌ای که اقدام به کلاهبرداری و سرقت ارز مجازی به ارزش 2 میلیارد ریال کرده بود را دستگیر کردند.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پس از شکایت شهروند همدانی به خاطر هک شدن اطلاعات دیجیتالی و سرقت ارز مجازی، پرونده ای در پلیس فتا این استان تشکیل شد.

وی افزود: طبق اظهارات اولیه شاکی، وی پس از تایید ارز مجازی به علت نداشتن آگاهی با نحوه کار کردن با کیف پول مجازی، قربانی کلاهبرداری از سوی مجرمان این فضا شده و حساب کاربری اش هک شد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان ادامه داد: تمامی سرمایه گذاری که شاکی در این بخش کرده بود به میزان ۲۰۰ میلیون تومان به سرقت رفته بود اما در ادامه با انجام اقدامات پیچیده و فنی متهم جوان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ سرخوش نهاد توصیه کرد: متهم هنگام خرید و فروش ارز مجازی، قربانی را به دام انداخته و با هک و سرقت اسم کاربری و رمز وی، حساب آنها را خالی کرده بود.

وی از شهروندان خواست قبل از انجام هر فعالیتی به ویژه فعالیت مالی در حوزه فضای مجازی آموزش های لازم را در این زمینه دریافت کرده و تخصص خود را در این باره ارتقا دهند تا موجب از دست رفتن سرمایه خود نشوند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان تاکید کرد: هر گونه خرید و فروش ارز در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ممنوع بوده و باید این قبیل معاملات در صرافی ها سطح کشور و استان به صورت حضوری صورت گیرد.

سرهنگ سرخوش نهاد از کاربران فضای مجازی خواست در صورت مواجهه با این قبیل تخلف ها موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir متعلق به مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل