حسابرس بر سود «شفارس» افزود


گزارش حسابرسی شده سال 98 با بهبود رقم سود خالص منتشر شد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «صنایع شیمیایی فارس» در گزارش حسابرسی شده با افزایش سود خالص تحقق یافته برای سال مالی منتهی به اسفند 98 مواجه شد.

بر اساس این گزارش، سود خالص در گزارش حسابرسی نشده 150 میلیارد ریال بود که در گزارش حسابرسی شده به 176 میلیارد ریال افزایش یافت. علت این تغییر نیز ناشی از کاهش هزینه‏‌هاى فروش، ادارى و عمومى است.

سود تحقق یافته سال 98 نسبت به سال 97 رشد خیره کننده 2914 درصدی را نشان می دهد که عمده دلیل آن افزایش 48 درصدی درآمدهای عملیاتی و از سوی دیگر، افزایش کمتر (34 درصدی) بهای تمام شده است.

حسابرس بر سود «شفارس» افزود

به طور کلی، «شفارس» در سال 98 بالغ بر 2 هزار و 23 میلیارد ریال درآمد عملیاتی شناسایی کرد که این رقم بیش از هر چیز مدیون افزایش نرخ های فروش است؛ چرا که مقدار فروش نسبت به سال 97 فقط 2 هزار تن رشد داشته است.

هیئت مدیره شرکت برای سال 99 نیز با افزایش فروش 2 هزار تنی، 2 هزار و 500 میلیارد ریال درآمد عملیاتی پیش بینی کرده است.

لازم به ذکر است که شرکت در نظر دارد صادرات محصول پارافرمالدیید خود را با توجه به راه اندازی واحد مربوطه توسعه دهد.

در طی سال 98 بالغ بر 58 میلیارد ریال هزینه جذب نشده به شرکت تحمیل شد و 74 میلیارد ریال نیز هزینه مالی پرداخت کرد. در مقابل، 11 میلیارد ریال درآمد سرمایه گذاری ها عاید «شفارس» شد که اغلب آن ناشی از سود تعسیر ارز است.

هیئت مدیره «شفارس» تصمیم دارد از 280 ریال سود هر سهم محقق شده، 54 درصد معادل 151 ریال آن را در مجموع عمومی عادی سالیانه بین سهامداران خود تقسیم کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل