نهبندان و سربیشه به کارگاه راهسازی تبدیل شده‌اند


نهبندان و سربیشه به کارگاه راهسازی تبدیل شده‌اند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در مجموع حدود 300 میلیارد تومان قراردادهای راهسازی را در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه داریم که علاوه بر ایجاد اشتغال باعث شده این 2 شهرستان به کارگاه راهسازی تبدیل شوند.

به گزارش روز پنجشنبه اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، وحید داعی در نشستی که با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ادامه داد: در اولین سفر شهرستانی در حضور فرماندار نهبندان قول اخذ مجوز برگزاری مناقصه محور نهبندان - سربیشه را دادیم که این موضوع محقق، مناقصه ۳۱ کیلومتر برگزار و پیمانکار مشخص شد که به زودی کارگاه نیز تجهیز و کار آغاز می‌شود.

وی گفت: در محور سربیشه - ماهیرود هم پیمانکار مستقر شده و در حوزه نهبندان مناقصه ۲۴ کیلومتر دیگر را برگزار کردیم که عملا با ۲ قراردادی که در حوزه شهرستان نهبندان داریم بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان مبلغ ریالی پروژه‌هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: امیدواریم با برگشت ظرفیت قیر بتوانیم کمک‌های خوبی به شهرستان‌ها داشته باشیم و درخصوص محور بیرجند - نهبندان - زاهدان نیز پیگیری می‌کنیم با تخصیص ۶۰ میلیارد تومان بتوانیم ۴۰ کیلومتر انتهای حوزه استحفاظی استان در شهرستان نهبندان را تکمیل کنیم.

وی درباره محور شهداد - نهبندان که استان‌های خراسان جنوبی و کرمان را به هم وصل می‌کند، گفت: با توجه به خرابی ۳۰ کیلومتر از محور بر اثر سیل پیگیر هستیم از ظرفیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استفاده کنیم؛ با این وجود ۶ کیلومتر از مسیر را آماده کرده‌ایم که به زودی تحویل می‌شود.

داعی با اظهار امیدواری به اینکه اهداف و برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی در شهرستان‌های مرزی سربیشه و نهبندان تاپایان سال ۹۹ به اتمام برسد گفت: هدف‌گذاری کردیم ۱۴ کیلومتر باند دوم در حوزه شهرستان سربیشه و ۱۶ کیلومتر هم در حوزه شهرستان نهبندان را تکمیل کنیم که بتوانیم وضعیت راه‌ها را به حد مطلوب‌تری برسانیم.

وی در تشریح اقدامات بخش مسکن و بازآفرینی شهری بیان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان نهبندان حدود ۷۵۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که هیچ گونه مشکلی در تامین زمین نداریم همچنین برای تامین مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول هم پیگیری کردیم که سریع‌تر پروانه ساختمانی صادر شود.

وی گفت: شهرستان نهبندان در بخش بازآفرینی شهری رکورددار در استان است و بیشترین پروژه با مبلغ ۶ میلیارد تومان در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در پایان سفر به شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در نشستی که در محل دفتر نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در نهبندان با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد، حضور یافت و گزارشی از اقدامات و برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این ۲ شهرستان را ارائه کرد.

داعی با تشکر از حمایت و همراهی فرمانداری نهبندان با اداره کل راه و شهرسازی گفت: بازدیدهای مختلفی از پروژه‌های راهسازی در شهرستان‌های سربیشه و نهبندان داشتیم و گزارشی جامع تقدیم نماینده حوزه انتخابیه شد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم با تشکر از پیگیری و ابداع روش‌ها و طرح‌های خلاقانه توسط استاندار خراسان جنوبی گفت: تلاش و پیگیری‌های مسوولان راه و شهرسازی استان قابل تقدیر است.

مصطفی نخعی آمادگی نمایندگان استان را برای کمک به مدیران استان به منظور تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی اعلام کرد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه چهار شهرستان مرزی این استان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !