اختصاص 20 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های کشاورزی دهلران


اختصاص 20 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های کشاورزی دهلران

ایلام - ایرنا - فرماندار دهلران از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های کشاورزی 2 بخش زرین‌آباد و سراب‌میمه در این شهرستان خبر داد.

مجید عسگری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های کشاورزی این ۲ بخش به خبرنگار ایرنا گفت: طرح پهله پرچینه شامل تامین آب ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش زرین‌آباد است.

وی به مشکلات خط اصلی این پروژه اشاره کرد و افزود: برای اصلاح این خط امسال ۱۰ میلیارد ریال در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در نظر گرفته شده است و قرارداد با پیمانکار منعقد و منتظر لوله و اتصالات برای آغاز عملیات اجرایی هستیم.

فرماندار دهلرن با اشاره به ۱۵۰ هکتار باغات بخش سراب‌میمه یادآور شد: تا کنون ۶ کیلومتر کانال انتقال آب با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای این باغات اجرا شده است.

عسگری افزود: برای ادامه این طرح امسال ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات شهرستان برای این منظور لحاظ می‌شود تا بخش دیگری از مشکلات تامین آب این باغات با ادامه کانال انتقال آب مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۲۰ میلیارد ریال برای شبکه فرعی آبیاری تحت فشار این طرح هزینه شده است، اظهار داشت: برای اجرای ۹ ایستگاه پمپاژ و همچنین بیش از ۴۰۰ هکتار مابقی تحت فشار بیش از ۹۰ میلیارد ریال نیاز است.

شهرستان گرمسیری و مرزی دهلران با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۲۲۰ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و از ظرفیت های برجسته نفت و گاز و کشاورزی برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...