ایران در حال ساخت واکسن کویید 19 می باشد


ایران در حال ساخت واکسن کویید 19 می باشد

نمکی با بیان اینکه ایران گام های اساسی در راه ساخت واکسن کویید 19 برداشته است، گفت: به زودی آزمایشات انسانی واکسن کویید 19 در ایران آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «سعید نمکی» در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی فارمکس خاورمیانه 2020 که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: کویید 19 گرچه برای دنیا بلا بود ولی درس های بزرگی به دنیا آموخت. اولین درس آن این بود که ما در بین آگاهی بسیار ناآگاه هستیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دومین درس کویید 19 به دنیا این بود که به برخی ها نشان داد علیرغم اینکه می گفتند قوی و توانا هستند، این گونه نبود ولی ایران در عین تحریم های ظالمانه توانست در عرض 60 روز از وارد کننده مایحتاج مقابله با کویید 19 به تولیدکننده و صادرکننده تبدیل شود.

وی افزود: امروز نیاز است تا همه دنیا در کنار هم قرار بگیرند و با ایجاد وحدت جهانی بتوانند در تولید واکسن بر این بیماری غلبه نمایند.

نمکی با بیان اینکه خوشبختانه ایران در ساخت واکسن توانسته گام های اساسی بردارد، گفت: تعدادی از دانشمندان در کنار هم در حال ساختن کویید 19 هستند و امروز در ساخت واکسن علیه کویید 19 گام های خوبی در ایران برداشته شده که در آینده نزدیک آزمایش های انسانی آن آغاز می شود.

وی با بیان اینکه در گذشته برای صنعت دارویی کشور باید سرمایه گذاری صورت گیرد تا مواد اولیه در کشور ساخته شود، گفت: بنیان ساخت تولید دارو در کشور از چند دهه پیش بنیان گذاری شد و ما با همت تولیدکنندگان دارو در این راه قدم برداشته ایم.

وزیر بهداشت افزود: یکی از غصه های ما این بود که چرا صنعت پتروشیمی در کشور داریم ولی در حوزه دارویی و مواد اولیه دارویی مشکل داریم.

وی با بیان اینکه تردید ندارم که ایران در سال جهش تولید گام های اساسی در راه تولید دارو بر می دارد، گفت: ایران در آینده به یکی از صادرکنندگان مواد اولیه دارویی با قیمت ارزان و کیفیت مناسب تبدیل خواهد شد.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا