نماینده مجلس: مدیریت بازار مسکن دست دلالان افتاده است


نماینده مجلس: مدیریت بازار مسکن دست دلالان افتاده است

زنجان – ایرنا – سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت بازار مسکن دست دلالان افتاده و پیامد چنین وضعیتی ملتهب شدن این بازار است.

سید البرز حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن و اجاره بها به یک چالش مهم تبدیل شده است، افزود: کمیسیون عمران مجلس هفته آینده در نخستین جلسه خود بررسی مسائل مسکن را در دستور کار خود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مشکل به وجود آمده در حوزه مسکن، علل مختلفی دارد، اظهار داشت: قرار است کمیسیون عمران مجلس طرح ۲ فوریتی را برای ساماندهی وضعیت بازار مسکن تدوین و نهایی کند.

حسینی با بیان اینکه قانون ساماندهی مسکن در کشور از قوانین خوب است ولی ایراد این است که در اجرای آن خوب عمل نمی شود، خاطرنشان کرد: اکنون شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که کالای مصرفی مثل مسکن، جنبه سرمایه ای پیدا کرده و مردم به حوزه مسکن به دید سرمایه نگاه می کنند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقطع کنونی دولت به موضوع ساماندهی مسکن توجه خوبی ندارد، گفت: اجرای برخی کارها در این حوزه روی زمین مانده است.

حسینی به ضرورت وجود مرجع کامل حاوی اطلاعات تخصصی مربوط به مسکن در کشور اشاره کرد و افزود: وجود چنین سامانه و مرجعی می تواند مبنای تصمیم درست و عمل قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که همه اقلام مورد نیاز تهیه مسکن اعم از زمین و مصالح با آورده‌های داخل کشور تامین می شود، دلیلی وجود ندارد که قیمت ها در این بخش به صورت افسارگسیخته افزایش پیدا کند.

حسینی با بیان اینکه فعالیت غیراصولی برخی تعاونی های مسکن و پیش فروش زمین و محدوده های پیرامون شهرها، یکی از علل اخلال در بازار مسکن و افزایش قیمت ها است، گفت: تغییر کاربری زمین های اطراف شهرها که در مقاطع مختلف و در لابه‌لای تغییر مدیریت ها اتفاق می افتد، مسائلی را ایجاد می کند.

حسینی به ضرورت وضع مالیات بر خانه های خالی تاکید کرد و افزود: متاسفانه آمار و اطلاعات درستی در هیچ یک از سازمان ها و دستگاه‌های اجرایی در خصوص شمار مسکن‌های خالی، وجود ندارد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع ساخت مسکن های ۲۵ و ۳۵ متری، گفت: اجرای چنین طرحی لزوما همه مشکل حوزه مسکن را حل نمی کند و اگر با مکانیسم درستی هم عملیاتی نشود، می تواند مشکل آفرین هم باشد.

وی با بیان اینکه مسکن، پیشران بخشی از صنایع است، اظهار داشت: اگر مسائل حوزه مسکن مدیریت و کنترل نشود، ادامه چالش ها در این بخش می تواند مشکلات اجتماعی ایجاد کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403