قاچاق کالا سدی در برابر تولید ملی


قاچاق کالا سدی در برابر تولید ملی

بروجرد - ایرنا - یکی از ضروریات رونق اقتصاد و جهش تولید، مبارزه و جلوگیری از قاچاق کالا است زیرا وجود این مهم علاوه بر ضربه به اقتصاد کشور باعث تعطیلی واحدهای صنعتی و بیکاری کارگران می‌شود.

قاچاق کالا و ارز مهم‌ترین ضربه را به اقتصاد کشور وارد می کند، مبارزه با قاچاق کالا و ارز می تواند باعث کاهش عرضه محصولات خارجی شود، و جلوگیری از این مهم سبب جهش تولید کالای داخلی برای رفع نیاز کشور خواهد شد.

هرگونه توزیع کالا خارج از شبکه تحت عنوان قاچاق محسوب میشود، توزیع کالای قاچاق منحصر به یک نوع کالا نیست بلکه این قاچاق در لوازم خانگی، پوشاک، آرد، مواد غذایی دیگر اقلام نیز یافت می شود.

قاچاق کالا یکی از مشکلات بزرگ در حوزه کسب و کار به ویژه برای فعالان اقتصادی است، عرضه کالای قاچاق با قیمت ارزان‌تر از تولیدات داخل باعث می‌شود که محصولات داخلی بازار فروش خود را از دست بدهند.

زمانی که تولیدات داخلی فروش نداشته باشند قطعا رشد اقتصادی کاهش می یابد و به دنبال آن اشتغال پایدار کشور نیز کم میشود، کالای قاچاق در کنار کالای داخل قرار گرفته و رقیبی جدی برای تولیدکنندگان داخلی می‌شود که باید مالیات، عوارض، حقوق دولتی و بیمه را بپردازند.

ضروری است تا برای تحقق این شعار تمامی موانع بر سر راه تولید رفع شود تا چرخ واحدهای تولیدی کشور سریع‌تر از هر زمان دیگر بچرخد، یکی از موانع بر سر راه تولید قاچاق کالاست که ضربه‌ای سخت به کالاهای داخلی وارد می‌کند.

رونق تولید علاوه بر تولید کالاهای داخلی در اشتغال نیز نقش مهمی دارد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با قاچاق کالا باعث حفظ اشتغال و تولید در کشور می شود، بی‌برنامه گی در حوزه واردات و مبارزه با قاچاق کالا موجب بیکاری کارگران کشورمان شده است.

عباس گودرزی افزود: واردات بی‌رویه کالاهای غیر ضروری که مشابه آن‌ها در کشور تولید شده و وجود دارد، به تولید و اقتصاد ما ضربه می‌زند.

وی اظهار داشت: تقویت تولید ملی و اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی باعث شده جهش تولید که مد نظر رهبر معظم انقلاب است محقق شود.

وی بیان کرد: باید با رونق تولید وابستگی خود را به بازارهای جهانی قطع کرده و با تکیه به توان داخلی روی پای خود بایستیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با قاچاق کالا یک عزم ملی را میطلبد و باید همه دستگاه‌های اعم از دولت و مجلس و قوه قضاییه پای کار باشند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: امسال ۲۸ پرونده کالای قاچاق به ارزش ۱۳۵ میلیون تومان در شهرستان بروجرد تشکیل شده است.

حمید آزاد بخت افزود: کالاهای قاچاق شامل لوازم بهداشتی، گوشی های تلفن همراه، آرد، مواد غذایی کنسرو شده، کالاهای پزشکی و دارو های غیرمجاز ترک اعتیاد می باشد.

وی اظهار داشت: قاچاق کالا اشتغال و تولید را تحت شعاع خود قرار می دهد و باعث رکود و بیکاری در جامعه می شود لذا مبارزه جدی و مستمر با قاچاق کالا یکی از ضروریات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!