اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بله قربان‌گو بودند


اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بله قربان‌گو بودند

عضو حزب اعتماد ملی می‌گوید رقیب علاقه‌مند است نماینده اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 آقای عارف باشد تا ما بازی را زیر صفر ببازیم.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

فیاض زاهد درباره سرنوشت شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بعد استعفای محمدرضا عارف از ریاست شورا به نامه نیوز گفت: وقتی یک جریان سیاسی انتخاباتی را می‌بازد باید یک نفر مسئولیت آن را بپذیرد. هر چند جریان اصلاحات به صورت فراگیر در انتخابات مجلس مشارکت نکرد و استراتژی سکوت و نظاره را پیش گرفت اما به علت خطاهای راهبردی حتی اگر با همه قوا می‌آمد و تمام نامزدهایش هم تأیید صلاحیت می‌شدند، تغییری در نتیجه رخ نمی‌داد.

بیشتر بخوانید:

واکنش کدخدایی به شایعات زودهنگام انتخابات 1400

سندی که نمی‌گذارد ابطحی از روحانی عبور کند!

وی افزود: البته شورای نگهبان به اصلاح‌طلبان لطف کرد چون بهانه به دست آنها داد که اعلام کنند «اساساً در انتخابات شرکت نداشتند» اما نمی‌توان واقعیت را کتمان کرد. آقای عارف امروز هدف نوک پیکان فشار افکار عمومی و مطالبات درونی جریان اصلاح‌طلبی است.

فیاض زاهد گفت: از بستن لیست‌های پرحرف و حدیث و رفتار هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس دهم تا سکوت بسیار عجیب و غیرقابل بخشش آقای عارف -که هم اعتبار سیاسی خودش را به شدت نابود کرد و هم به جریان اصلاحات لطمه زد- همه نشان می‌دهد که ما امروز نیازمند بازبینی ساختار تشکیلاتی خود هستیم.

وی افزود: دلخوری‌هایی از نحوه انتخاب اعضای شورای عالی سیاستگذاری، نوع تعامل آن با شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان و افرادی که آقای عارف به شورای عالی سیاستگذاری تزریق کرد، وجود دارد.

عضو حزب اعتماد ملی یادآور شد: افراد عضو شده در شورای عالی اصلاح‌طلبان توسط آقای عارف، نه گذشته، نه ماهیت و نه هویت جدی و مؤثری داشتند، بیشتر یکسری بله قربان‌گو بودند و بار حقیقی به شورای عالی سیاستگذاری اضافه نمی‌کردند.

وی درباره اینکه برخی رسانه‌های اصولگرا نوشته‌اند «عارف از ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری استعفا کرد تا در قالب ساختاری جدید نامزد اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ باشد» گفت: آقای عارف در معرض این اتهام قرار داشت که در مجلس گاهی در قامت پیام‌رسان ظاهر می‌شد و از منویات یک لیدر پیشرو جریان اصلاحی فاصله می‌گرفت.

وی مدعی شد: طبیعی است که رقیب علاقه‌مند باشد که نماینده اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ آقای عارف باشد تا ما بازی را زیر صفر ببازیم. معتقدم آقای عارف در بین جریانات اصلاح‌طلب و طرفداران جریان اصلاح‌طلب فاقد کمترین پایگاه اجتماعی است و اگر جریان اصلاح‌طلب جدی بخواهد وارد شود قطعاً آقای عارف نمی‌تواند واجد نامزدی این جریان سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰ باشد.

گفتنی است با وجود کارشناسی تاریخ، فیاض زاهد مشاور پیشین وزیر صمت (محمد شریعتمداری) و رئیس سازمان برنامه و بودجه است. او در فتنه ۸۸ بازداشت شد اما با حضور در ستاد روحانی در انتخابات ۹۲ توانست به عرصه سیاست بازگردد و در کنار برخی مدیران به عنوان مشاور جا خوش کند. او اکنون نیز مشاور بین‌الملل(!) وزیر رفاه است و همچنین به وزارت صمت تردد دارد. از وی به عنوان یکی از عناصر کاسب‌کار یاد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته