هوک با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران دیدار کرد


هوک با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران دیدار کرد

نیویورک- ایرنا- نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با سفر به اتریش با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران گفت وگو کرد.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام خبر سفر برایان هوک به وین، افزود: نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش دیدار و درباره پایان یافتن ممنوعیت تسلیحاتی ایران تبادل نظر کرد.

این بیانیه ادامه می‌دهد: هوک همچنین با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بحث درباره اقدامات تاییدی آژانس در ایران و اعلام حمایت کامل از حرفه‌ای و عینی بودن اقدامات آن دیدار کرد.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: حکومت ایران باید با فراهم کردن اطلاعات و دسترسی مورد نیاز آژانس به تعهدات خود تحت پیمان منع گسترش سلاح اتمی (ان پی تی)، پروتکل الحاقی و توافقنامه‌اش عمل کند.

دیدار هوک با گروسی پس از آن انجام می‌شود که وی در سفر منطقه‌ای خود به امارات متحده عربی، عربستان سعودی و سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به قول محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، یکی از اعضای «تیم ب» است که تمام تلاش خود را برای نابودی توافق هسته‌ای ایران به کار گرفته است.

وی اخیرا ادعاهایی را درباره برخی از اماکن داخل ایران مطرح کرد و مدعی شد اسنادی را به دست آورده است که ایران فعالیت مشکوک هسته‌ای مربوط به پرونده گذشته را دنبال می‌کند.

این مساله باعث شد تا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با فشار آمریکا وارد فرایندی شود که با فعالیت کارشناسی و حرفه‌ای آن در تناقض بود در حالی که ایران در طول پنج سال گذشته بیشترین همکاری را با این آژانس به عمل آورده و حتی در ایام کرونا هم این بازدیدها را متوقف نکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟