ستار اورکی از حضور در آکادمی اسکار می گوید


موسیقی ما – صبح روز چهارشنبه 11 تیر خبر انتخاب سه هنرمند ایرانی برای عضویت در آکادمی اسکار منتشر شد. به گزارش «موسیقی ما» جدیدترین اعضای ایرانی آکادمی «ستار اورکی»، «نرگس آبیار» و «سمیرا مخملباف» هستند. در این بین حضور ستار اورکی در آکادمی با بازخورد مخاطبان و اهالی موسیقی همراه بود. به همین بهانه سراغ او رفتیم و دقایقی را با این آهنگساز گپ...

موسیقی ما – صبح روز چهارشنبه 11 تیر خبر انتخاب سه هنرمند ایرانی برای عضویت در آکادمی اسکار منتشر شد. به گزارش «موسیقی ما» جدیدترین اعضای ایرانی آکادمی «ستار اورکی»، «نرگس آبیار» و «سمیرا مخملباف» هستند. در این بین حضور ستار اورکی در آکادمی با بازخورد مخاطبان و اهالی موسیقی همراه بود. به همین بهانه سراغ او رفتیم و دقایقی را با این آهنگساز گپ زدیم.
 
ستار اورکی ابتدا درباره پروژه نافرجامی که قرار بود با «کاترین بیگلو» داشته باشد گفت:«بعد از همکاری من با آقای «اصغر فرهادی» که همیشه باعث افتخار من بوده است، خانم «کاترین بیگلو» فیلم‌های آقای فرهادی و چند فیلم از من را دیده بودند و از من دعوت به عمل آوردند تا به عنوان آهنگساز پروژه جدیدشان سفری به آمریکا داشته باشم. برای من و هر آهنگساز ایرانی یک اتفاق بزرگ بود. اما متأسفانه به محض اینکه مشغول انجام کارها بودم و آنها درگیر انجام کارهای ویزای من بودند، آقای «ترامپ» یک فرمان مهاجرتی را صادر کرد که بسیار ناعادلانه بود. این اتفاق باعث شد تا نتوانم به سفر بروم و از آن کار باز ماندم. علیرغم تلاش‌های خانم کاترین بیگلو و راهنمایی‌های آقای فرهادی موفق به دریافت ویزا نشدم و ساخت موسیقی آن فیلم را از دست دادم.»
 
او سپاس درباره نکات مدنظر آکادمی اسکار برای انتخاب اعضایش گفت:«از این به بعد من عضو دائمی آکادمی هستم و از سیاست‌گذاران آن مجموعه محسوب می‌شوم. برای آکادمی اسکار این مهم بوده که آهنگساز کارهای اسکاری آقای فرهادی چه کسی بوده است. کارهایم را دنبال کردند و از من دعوت به عمل آوردند. این یک اتفاق بزرگ است و فکر نمی‌کنم بالاتر از این اتفاق برای هیچ آرتیستی در هیچ نقطه دنیا وجود داشته باشد و خوشحال هستم. می‌دانم که از طریق کارهای آقای فرهادی، من را شناختند ولی قطعاً آکادمی اسکار رزومه فرد را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهد و تحقیق می‌کنند.»
 
اورکی در ادامه از تصمیم خود برای حمایت از ایران و سینمای ایران هم گفت:«فکر می‌کنم تعداد ایرانی‌های عضو آکادمی به چهارده نفر می‌رسد و رای‌های ما می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد. هرجا که حس کنیم برخورد ناعادلانه با سینمای ایران صورت می‌گیرد، تمام قد پشت سینمای عزیز کشورمان هستیم. قطعاً می‌توانم با تمام اعضای آکادمی ارتباط داشته باشم و برای کارهایی که می‌خواهند رأی بدهند از نظرات آنها استفاده کنم.»
 
این آهنگساز نهایتاً در پاسخ به این سوال ما مبنی بر اینکه آیا احتمال مهاجرتش از ایران وجود دارد هم گفت:«عاشق سینما و سرزمین خودمان هستم. بارها موقعیت مهاجرت پیش آمده است ولی ایران را ترک نکردم. امیدوارم زمینه‌ای برای رفتن من فراهم نشود چون ایران را دوست دارم و دوست دارم هرآنچه که هست را در خدمت سینمای ایران بگذارم. در پایان می‌خواهم از آقای اصغر فرهادی که از فیلم «جدایی نادر از سیمین» با ایشان همکاری کردم باعث شد تا این مسیر را برایم هموار کنند. همچنین از آقای «محمدرضا دلپاک» هم تشکر می‌کنم که عضو آکادمی اسکار هستند و در ابتدا باعث معرفی من به آقای فرهادی شدند.»
 
 
اثری از:
سایت موسیقی ما
ستار اورکی
کاور ویدیو:
ستار اورکی از حضور در آکادمی اسکار می گوید
گفت و گو:
وحید لشکری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موسیقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات