مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس: کارت‌های سوخت اجاره‌ای مسدود می‌شود


مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس: کارت‌های سوخت اجاره‌ای مسدود می‌شود

شیراز-ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه فارس گفت: کارت سوخت کسانی که اقدام به واگذاری و به اصطلاح اجاره کارت خود به افرادسودجو و دلالان سوخت کنند، مسدود می‌شود.

امیر بنی‌کریمی، عصر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: سال ۹۸ در همین زمینه ۲ هزار و ۵۸ فقره کارت سوخت که توسط رانندگانی که به جای فعالیت در زمینه حمل و نقل و بار کارت خود را به افراد سودجو اجاره داده بودند در استان مسدود شد.
وی ادامه داد: مشخصات اینگونه کارت‌ها از جمله مشخصات دارنده کارت، پس از کشف بر اساس دستورالعمل ابلاغی در اختیار تعزیرات قرار داده ‌می‌شود و تعزیرات نیز پس از تعیین میزان جریمه نقدی، کارت را برای مسدو کردن در اختیار ما قرار می‌دهد.
او اظهار داشت: میران جریمه و مدت مسدودی کارت نیز بستگی به حجم تخلف و سوء استفاده انجام شده از سوخت موجود در کارت دارد که از سه تا ۶ ماه مسدودی را شامل ‌می‌شود و دارنده کارت نیز ظرف مدت یاد شده از سوخت سهمیه‌ای محروم است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه فارس اضافه کرد: رفع مسدودی کارت و فعال شدن مجدد آن نیز با اعلام تعزیرات انجام می‌شود.
کاهش ۹۷ درصدی کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق در فارس
بنی‌کریمی، با اشاره به کاهش ۹۷ درصدی کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق در این استان در سه ماه نخست ۹۹ نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۵ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی در این استان کشف شده که این میزان در مدت مشابه پارسال ۲۱۴ هزار لیتر بوده است.
وی، این میزان کاهش را بیانگر تشدید نظارت‌ها دانست و ادامه داد: سال ۹۸ نیز در مجموع ۷۰۶ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، گازوییل، نفت سفید و نفت گاز در استان کشف شد که این رقم در سال ۹۷ حدود ۹۹۰ هزار لیتر بود و این امر حاکی از کاهش ۲۹ درصدی کشفیات در سال ۹۸ است.
او بیان داشت: در همین زمینه در کمیته رسیدگی به تخلفات در شرکت نفت در سال گذشته ۲ هزار و ۶۱۹ پرونده و در سال ۹۷ یک هزار و ۵۲۵ پرونده تشکیل شد.
بنی‌کریمی افزود: میزان غرامتی که بابت برخورد با این تخلفات دریافت شده از ۳۵ میلیارد ریال در سال ۹۷ با ۱۷۰ درصد افزایش به ۶۸ میلیارد ریال در سال ۹۸ رسید.
فارس پایلوت (آزمونه) اجرای طرح الکترونیکی توزیع فرآورده‌های نفتی
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه فارس، همچنین با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای جلوگیری از توزیع خارج از شبکه سوخت در این استان گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به طرح الکترونیکی توزیع فرآورده‌های نفتی اشاره کرد که در روزهای آتی در یکی از شهرستان‌های استان فارس به عنوان پایلوت (آزمونه) اجرای این طرح شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.
وی اضافه کرد: در قالب این طرح، تامین سوخت مصرف کنندگان از طریق توزیع الکترونیکی و زیرساخت‌های بانکی انجام خواهد شد و ضمن کمک به شناسایی مصرف کنندگان واقعی، مانع فعالیت افراد سودجو و دلالان سوخت نیز خواهد شد.


کشف ۱۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در فارس در سه ماه نخست ۹۹
رییس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس نیز، میزان کالاهای قاچاق کشف شده در سه ماه نخست امسال در این استان را ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: ۹ میلیارد تومان از این کشفیات مربوط به لوازم خانگی، ۶ میلیارد تومان مربوط به کالاهای سلامت محور، سه و نیم میلیارد تومان کالاهای دخانی و مابقی مربوط به سایر کالاهای قاچاق است.
سرهنگ ابراهیم یگانه افزود: در سال ۹۸ نیز در مجموع ارزش کالاهای کشف شده در این استان ۳۹۷ میلیارد تومان بود که از این میزان۳۱ میلیارد تومان کالاهای سلامت محور، ۳۰ میلیارد تومان لوازم خانگی، ۹ و نیم میلیارد تومان کالاهای دخانی و مابقی متعلق به سایر کالاها بود.
وی، هچنین به تجار و فعالان اقتصادی توصیه کرد که نسبت به شناسه‌دار کردن انبارهای کالاهای خود اقدام کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.


برای مقابله با قاچاق کالا نیازمند تقویت مرزها و مرزنشینان هستیم
مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان فارس نیز اظهار داشت: یکی از راهکارهای اصلی مقابله با قاچاق کالا، تقویت مرزها، مرزبانان و مرزنشینان است.
هوشنگ هوشمندی ادامه داد: با توجه به اینکه در دهه‌های اخیر در بحث تقویت مرزنشینان، اقدامات مثبت و قابل توجهی انجام نشده، همین مساله سبب شده که شاهد فعالیت‌هایی با عنوان کولبری باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل