پنج شهرستان البرز در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفت


پنج شهرستان البرز در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفت

کرج - ایرنا - استاندار البرز با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی ، اعلام کرد که پنج شهرستان تابعه استان البرز در وضعیت قرمز قرار دارند

عزیزاله شهبازی عصر چهارشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا استان البرز افزود: براین اساس استفاده از ماسک از ۱۵ تیر ماه اجباری است و باید مسوولان مربوطه در استان برای تهیه ماسک ارزان اقدام کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه رشد چشمگیر مراجعان به بیمارستان ها با علائم کرونا، افزایش بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در البرز، این استان را به وضعیت قرمز رساند.

شهبازی گفت: طی ابلاغی از وزارت بهداشت بر ضرورت اعمال محدودیت در ۱۱ استان که البرز نیز جزو آنها بود، تاکید شد، و البرز با همراهی مردم و بسیج مجموعه مسوولان، ۲ ماه در شرایط به نسبت نرمالی قرار داشت و اکنون نیز باید برای توقف چرخه شیوع وارد میدان شویم.

وی با قدردانی از نیروهای سپاه پاسداران و انتظامی البرز به ویژه فرماندهان که همراهی بسیار خوبی با ستاد در اجرای فاصله گذاری اجتماعی داشتند، ادامه داد: برای راه اندازی تخت های نقاهتگاهی نیز اقدامات و همراهی لازم را خواهند داشت.

شهبازی گفت: تعطیلی پنجشنبه ها، کاهش ساعات کار ادارات، حضور یک سوم پرسنل در ادارات و اعمال دورکاری، موافقت برای مرخصی گروه های حساس، محدودیت فعالیت در پارک ها و مراکز تفرجگاهی، تعطیلی پاساژها و اجتماعات مسقف به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد می شود و در صورت موافقت رییس جمهوری اجرایی خواهدشد.

وی افزود: ادارات، دستگاه ها و خرید و فروش ها نسبت به ارایه خدمات در فضای مجازی اقدام کنند.

استاندار البرز با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی استان و خداقوت به کادر بهداشت و درمان، اضافه کرد: شهرداری کرج همراهی بسیار خوبی در مقابله با کرونا و انتظار می رود که با شدت بیشتری نسبت به ضدعفونی معابر اقدام کند.

شهبازی با اشاره به اینکه شرایط بسیار حساس تر از اسفند و فروردین است و به مردم هشدار می دهیم که اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و ماسک را جدی بگیرند، افزود: اعمال طرح زوج و فرد در تردد خودروها نیز در دستور کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمیته های فرعی مقابله با کرونا در ادارات و شهرستان های البرز تشکیل شود، گفت: اصناف، صدا و سیما و رسانه های البرز همانند همیشه برای آگاهی بخشی به مردم همراه باشند.

استان البرز با جمعیت حدود سه میلیون نفر دارای ۶ شهرستان است که پنج شهرستان آن در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفت و طالقان همچنان دراین زمینه وضعیت سفید دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس