نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان


نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- تشکیل سه هزار و750 پرونده تخلف صنفی، انجام تست کرونا در درمانگاه فرهنگیان بندرعباس، ساخت مستند مغستان و بهره‌مندی 2 هزار و 26 خانوار کمیته امداد هرمزگان از بیمه تامین اجتماعی بخشی از خبرهای روز چهارشنبه در هرمزگان بود.

معاون نظارت، بازرسی وحمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان گفت: درسه ماهه نخست امسال سه هزار و ۷۵۰ پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۳۴ میلیارد ریال تشکیل در استان تشکیل و برای بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
عبدالرضا پیروی منش افزود: در این مدت بازرسان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از ۸۵ هزار و ۳۵۰ واحد صنفی مختلف بازرسی کردند.
وی بیان داشت: این بازرسی‌ها به‌ منظور رصد وضع بازار کالا و خدمات ‌بویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی هرمزگان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در قالب طرح‌های مختلف صورت گرفته است.
این مسوول یادآورشد: در سه ماهه نخست امسال، همچنین ۲ هزار و ۸ مورد شکایت مردمی به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام و مورد رسیدگی قرار گرفت.
پیروی منش افزود: این تخلف‌ها بیشتر در زمینه گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت و نصب نرخ نامه، ارائه نکردن برگ خرید و عرضه صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: در این مدت کارشناسان بازرسی سازمان صنعت و نمایندگان دستگاه های مرتبط بیش از ۷۹۷ مورد گشت مشترک نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی انجام دادند که در این راستا ۷۳ واحد صنفی بدلیل تکرار تخلف توسط تعزیرات حکومتی پلمب و ۱۶ واحد صنفی تیزخ به نصب پارچه محکوم شدند.

انجام تست کرونا در درمانگاه فرهنگیان بندرعباس
رییس درمانگاه فرهنگیان بندرعباس گفت: تست سرولوژی یا تست خون جهت تشخیص افراد مبتلا به بیماری کرونا در این درمانگاه فراهم شده و فرهنگیان سراسر استان و دیگر اقشار مردم می‌توانند با مراجعه به این مکان با پرداخت هزینه حداقلی اقدام به گرفتن تست نمایند.
حسین ابول پور همایی افزود: درمانگاه فرهنگیان بندرعباس سال‌هاست که خدمات درمانی متفاوتی را به فرهنگیان و سایر افراد از سراسر استان هرمزگان ارائه می‌دهد.
وی همچنین اظهارداشت: جهت خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به بیماران بزودی عملیات‌ احداث درمانگاه بزرگ فرهنگیان نیز در ضلع شرقی درمانگاه فعلی بندرعباس آغاز می‌شود.
رییس درمانگاه فرهنگیان بندرعباس گفت: مرحله نخست ساخت این درمانگاه تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد که در این راستا بار زیادی از دوش درمان استان را کم می‌کند.

ساخت مستند مغستان در مرکز خلیج فارس
مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس گفت: تهیه وتولید مستند تلویزیونی مغستان از شبکه استانی خلیج فارس آغاز شد.
مهران جلایی اغزود: این مجموعه مستند در پنج قسمت تهیه می‌شود که درآن به معرفی مغستان های شهرهای میناب، رودان، حاجی آباد، فین بندرعباس و رویدر خمیر می‌پردازد.
وی بیان داشت: دراین مستند علاوه بر معرفی انواع خرما به مشکلات نخل داران هرمزگان و نیز محصولات جانبی خرما و صنایع دستی مربوط به آن نیز پرداخته می‌شود.
مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس اظهارداشت: تهیه و تولید این مستند تلویزیونی بر عهده محمود شاکری است.

۲ طرح عمرانی در پارسیان به بهره برداری رسید
فرمانده سپاه بسیج ناحیه پارسیان گفت: ۲ طرح‌ عمرانی
وتولیدی با هزینه یک میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید.
سرهنگ اسحاق رنجبری افزود: این طرح‌ها شامل توسعه آبرسانی به روستای سُتُلو و کارگاه تولید قطعات بتنی گروه جهادی حاج قاسم سلیمانی است.
وی بیان داشت: طرح توسعه آبرسانی به روستای سُتُلو به طول هزار و ۵۰۰ متر، با هزینه بیش از ۲۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.
فرمانده سپاه پارسیان اظهارداشت: اجرای بیش از ۲۰ کیلومتر دیگر از طرح توسعه شبکه آبرسانی، نیاز روستاهای این شهرستان است که درصورت تامین اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی، با همکاری اداره آبفای روستایی و سپاه صورت می‌گیرد.
رنجبری تصریح کرد: کارگاه تولید قطعات بتنی نیز با هزینه ۸۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی هفت نفر به بهره برداری رسید.
وی اذعان داشت: در این کارگاه سنگ جدول و سنگ فرش پیاده روها تولید می‌شود.

بهره‌مندی ۲۰۲۶ خانوار کمیته امداد هرمزگان از خدمات بیمه‌ اجتماعی
معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان از بهره‌مندی ۲ هزار و ۲۶ خانوار تحت حمایت این نهاد از خدمات بیمه‌ تامین اجتماعی خبر داد.
احمد پایان افزود: تعداد یک هزار و ۵۱۳ نفر از بیمه شدگان زنان سرپرست خانوار و ۵۱۳ نفر نیز از مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی هستند.
وی بیان داشت: در سه‌ماهه نخست امسال مبلغ ۹ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال، برای پرداخت حق بیمه اجتماعی این تعداد خانوار بیمه‌شده به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.
این مسوول اظهارداشت: بر اساس قوانین و مقررات موجود، بانوان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه‌های اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال و مردان با حداقل سن ۶۰ سال به‌شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی و ازکارافتادگی سازمان تامین اجتماعی استفاده نمایند.
پایان ادامه داد: تاکنون تعداد ۱۲۶ خانوار از بیمه شدگان زیر پوشش کمیته امداد هرمزگان، بازنشسته شده و از خدمات مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

گلایه کارکنان شهرداری بندرلنگه از پرداخت نشدن حقوق معوقه شان
سرپرست شهرداری بندرلنگه با اشاره به گلایه مندی کارکنان شهرداری نسبت به پرداخت نشدن حقوق معوقه شان گفت: مطالبه‌های ۱۰۰ نیروی خدماتی شرکتی از چهار ماه پیش و ۲۲۰ نیروی فضای سبز شرکتی، پیمانی و رسمی، قراردادی و روزمزد اداری، از پنج ماه پیش تاکنون پرداخت نشده است.
عبدالله لنگه ای‌ افزود: نبود اعتبار علت پرداخت نشدن حقوق و بیمه این کارکنان است.
وی بیان داشت: اکنون بدهی بیمه کارکنان به تامین اجتماعی نیز ۵۳ میلیارد ریال است.
سرپرست شهرداری لنگه افزود: سه ماه از حقوق معوقه کارگران شهرداری مربوط به امسال و بقیه به پارسال اختصاص دارد.
لنگه ای گفت: معوقه یک ماه کارگران همراه با حقوق تیرماه پرداخت و بقیه درصورت تامین اعتبار در ماه‌های آینده پرداخت می‌شود.

یک فروند لنج در آب‌های بندرلنگه غرق شد
مدیر روابط عمومی بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: یک فروند لنج حامل لیموترش و هندوانه در آب های این شهرستان غرق شد.
عبدالله قطارانی افزود این لنج باری درحال بارگیری هندوانه و لیموترش در اسکله بندرلنگه به مقصد امارات عربی متحده بود که به علت بار اضافی غرق شد.
وی بیان داشت: این حادثه خسارت جانی در برنداشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار