کسب وکار 40نفر از هنرمندان هرمزگان براثر کرونا آسیب دیده است


کسب وکار 40نفر از هنرمندان هرمزگان براثر کرونا آسیب دیده است

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: اسامی 40 نفر از هنرمندان این استان که کسب وکار آنها بدلیل شیوع کرونا آسیب دیده برای دریافت کمک بلاعوض به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ارسال شد.

رضا کمالی زرکانی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به ایرنا افزود: در این لیست بیشتر هنرمندانی بودند که کد کارگاه یا کد کاربری نداشتند و در تلاش هستیم بتوانیم برای این افراد کمک بلاعوض از وزارت ارشاد بگیریم.
وی بیان داشت: هنرمندانی هم که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند،حق بیمه آن‌ها در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و باتوجه به شیوع کرونا بیمه تکمیلی این افراد تا پایان شهریور ۹۹ تمدید شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهارداشت: با توجه به تعطیلی اماکن فرهنگی وهنری استان، اجاره بهای فرهنگسراها و سالن‌های اجرای برنامه نیز در ایام کرونایی بخشیده شد.
کمالی زرکانی ادامه داد: از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا درهرمزگان تمام بخش‌های فرهنگ و هنر هرمزگان در آگاه سازی سطوح مختلف جامعه پای کار آمدند و صدها برنامه مختلف همچون(جشن خونه، تئاتر روم، پویش کتابخوانی مجازی، ساخت هشدارهای گرافیکی و تیزرهای) انجام دادند.
وی از دیگر اقدام‌های مهم صورت گرفته را شناسایی بنگاه های فرهنگی، هنری و سینمایی و همچنین هنرمندان آسیب دیده از بیماری کرونا عنوان کرد که جهت حمایت‌های لازم به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی معرفی شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآورشد: در سال ۹۸ و ۹۹ بیشترین جشنواره‌ها دراستان درسطح بین المللی، ملی و استانی داشتیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شدند.
وی گفت: بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبنی بر بازگشایی اماکن فرهنگی؛ هرمزگان نیز در حال مهیاسازی و ایجاد زیرساختهای لازم برای بازگشایی این مکان‌ها بود اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر پیک این بیماری طی دو هفته آینده و لزوم ماندن مردم در خانه، پیشنهاد تمدید تعطیلی اماکن فرهنگی به دستگاه های بالا دستی داده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید