شهروندان هرمزگانی از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند


شهروندان هرمزگانی از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

بندرعباس- ایرنا- معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان با پیش بینی وقوع بارندگی و رعد وبرق از شب گذشته تا یکشنبه هفته آینده در این استان به شهروندان توصیه کرد: از رفتن به مناطق مرتفع و رفت وآمد در حاشیه رودخانه‌های فصلی بویژه درشرق استان خودداری کنند.

کیاوش عارفی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از بعدازظهر فردا پنجشنبه و رور جمعه هفته جاری با تقویت سامانه مونسونی، در ارتفاعات بویژه منطقه بشاگرد ناپایداری های جوی تشدید خواهدشد که سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی را دربردارد.
وی بیان داشت: همچنین در این مدت باتوجه به افزایش سرعت وزش باد جنوب شرقی و متلاطم شدن دریا، تمهیدات لازم در بنادر شرقی هرمزگان صورت پذیرد.
معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: رگبار باران و رعدوبرق در ارتفاعات استان، افزایش سرعت باد و متلاطم شدن دریای عمان و تنگه هرمز در اثر فعالیت سامانه مونسونی تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.
وی یادآورشد: امروز چهارشنبه نیز تحت تاثیر سامانه مونسونی، در محدوده دریای عمان و تنگه هرمز وزش بادهای نسبت شدید جنوب شرقی (گاهی در محدوده ۴۰ کیلومتر در ساعت) خواهیم داشت که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.
عارفی گفت: همچنین امروز (چهارشنبه) در جزایر خلیج فارس نیز طی ساعاتی وزش بادهای جنوب شرقی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت سبب متلاطم شدن این نواحی خواهد شد.
این کارشناس هواشناسی هرمزگان ادامه داد:از لحاظ دمایی نیز تا پایان هفته جاری تغییر قابل ملاحظه ای نخواهیم داشت، اما از اوایل هفته آینده افزایش نسبی دما در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس