معاون استاندار فارس: رویکرد ما در مبارزه با قاچاق کالا، برخورد با باندهای سازمان یافته است


معاون استاندار فارس: رویکرد ما در مبارزه با قاچاق کالا، برخورد با باندهای سازمان یافته است

شیراز- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: رویکرد اصلی ما در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این استان، برخورد و مقابله با قاچاقچیان کلان و باندهای سازمان یافته است.

سید احمد احمدی‌زاده، عصر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: سال ۹۸ تعداد ۶ هزار و ۳۲ فقره پرونده تعزیرات حکومتی در استان فارس تشکیل شد که از این تعداد پنج هزار ۵۵۷ فقره مورد رسیدگی قرار گرفته و برای چهار هزار و ۵۳۵ پرونده حکم محکومیت قطعی و برای یک هزار و ۱۰۴ پرونده نیز حکم برائت صادر شده است.
وی ادامه داد: جریمه‌های وصولی مربوط به این پرونده‌ها نیز ۳۳۷ میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال ۹۷ بیانگر ۴۶ درصد افزایش است.
او اظهار داشت: در سه ماه نخست سال ۹۹ نیز یک هزار و ۴۷۱ پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۹۶۳ پرونده رسیدگی شده، ۷۶۶ پرونده محکومیت قطعی یافته و برای ۱۵۶ پرونده نیز حکم برائت صادر شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اضافه کرد: جریمه‌های وصولی مربوط به این پرونده‌ها ۶۶ میلیارد ریال است.
احمدی‎زاده گفت: در سه ماهه اول امسال ۲۸ پرونده نیز در ارتباط با کالاهای ممنوعه در استان فارس تشکیل شده که برای تمام این پرونده‌ها پس از بررسی در دادگاه انقلاب، حکم محکومیت و جریمه ۳۰ میلیارد ریالی صادر شده است.
وی بیان داشت: در سال ۹۸ همچنین ۲ هزار و ۶۰۱ پرونده در سازمان اموال تملیکی این استان تشکیل شده و کالاهای یک هزار و ۸۷۹ پرونده به ارزش ۴۱۵ میلیارد ریال نیز پس از برگزاری مزایده به فروش رفته است.
به گفته احمدی زاده در سال گذشته، ۲۵۰ تن انواع کالا (عمدتا سلامت محور) به ارزش ۶۴ میلیارد ریال و در سه ماهه نخست سال ۹۹ نیز ۴۰ تن کالا به ارزش ۹ میلیارد ریال در استان فارس معدوم شد.
حمل و نگهداری بیش از ۱۰ هزار یورو ممنوع است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در قسمت دیگری از مطالب خود گفت: بر اساس آخرین دستورالعمل واصل شده به کمیسیون استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حمل و نگهداری ارز توسط اشخاص حداکثر تا سقف ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها بلامانع است و حمل و نگهداری بیش از این مبلغ ممنوع است.
احمدی‌زاده بیان کرد: حمل و نگهداری بیش از این رقم در صورتی مجاز است که حمل کننده و نگهدارنده ارز یکی از این اسناد یعنی سند موسسه اعتباری، یا رسید سامانه سنا (سامانه نظارت بر فعالیت‌های ارزی) و یا اظهارنامه گمرکی مبنی بر داشتن فلان میزان ارز را داشته باشد.
هیچگونه موردی از قاچاق انسان به خارج از کشور گزارش نشده است
وی، در مورد طرح مباحث مرتبط با قاچاق انسان نیز گفت: در این زمینه ظرف سال‌های اخیر هیچگونه گزارشی مبنی بر وقوع چنین جرمی در این استان نداشته‌ایم.
احمدی زاده ادامه داد: اینکه برخی افراد در خارج از کشور به شکل تشکیلاتی اقدام به فعالیت‌های غیرقانونی می‌کنند، بیانگر قاچاق شدن آنها نیست و اکثر این افراد به اختیار خود و حتی به شکل قانونی و در قالب مسافر از کشور خارج شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟