فریاد شهید صدوقی علیه حقوق‌ بشر امریکایی در سال 57 +عکس


فریاد شهید صدوقی علیه حقوق‌ بشر امریکایی در سال 57 +عکس

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی با انتشار تصویری از نامه شهید صدوقی نوشت: در پی اوج‌گیری انقلاب در نیمه دوم سال 57، سراسر ایران صحنه مبارزه با رژیمی...

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی با انتشار تصویری از نامه شهید صدوقی نوشت:


در پی اوج‌گیری انقلاب در نیمه دوم سال 57، سراسر ایران صحنه مبارزه با رژیمی شد که با حمایت کشورهای غربی و در رأس آن‌ها ایالات متحده دست به فجیع‌ترین جنایت‌ها می‌زد. در این میان آیت‌الله محمد صدوقی ریاست وقت جامعه روحانیت یزد در یک عمل ابتکاری طی نامه‌ای به جیمی کارتر رئیس‌جمهور آمریکا، حمایت‌های امریکا از اقدامات ضدحقوق‌بشری رژیم پهلوی را محکوم کرد و داعیه‌های حقوق‌ بشری رؤسای کاخ سفید را به چالش کشید.

در بخشی از این نامه آمده بود: اینکه ملت آمریکا و سایر ملل جهان قویاٌ خواستار اجرای مفاد اعلامیه حقوق بشر بود و شما کراراٌ لزوم احترام و عمل به آن را شعار خود قرار داده‌اید موجب کمال تأسف و نگرانی است که اولاٌ شخص شما و بعضی از عناصر حکومتی واشنگتن به پشتیبانی و حمایت خود از رژیم حاکم در ایران ادامه می‌دهید، ثانیاٌ پشتیبانی شما از شاه بنا به شهادت عینی صد در صد ثبات کشور و مآلاٌ منطقه را به خطر می‌اندازد... در خصوص پشتیبانی خود از رژیم که هر روز گوشه‌ای از کشور [را] شاهد کشتارها و فجایع غیرقابل توصیف کرده بود، تجدید نظر کرده و حقوق انسان‌ها را محترم بشمارید. بدیهی است که عدم اقدام قوی در این‌باره علاوه بر اینکه موجب خشم ملت در ابعاد گسترده‌تری می‌گردد تزلزل تمام ارکان ثبات منطقه و حیثیت بین‌المللی مردم آمریکا را بدنبال خواهد داشت‌.

فریاد شهید صدوقی علیه حقوق‌ بشر امریکایی در سال 57 +عکس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی