80 هزار دانش‌آموز آذربایجان‌غربی تحت پوشش برنامه‌های اوقات فراغت


80 هزار دانش‌آموز آذربایجان‌غربی تحت پوشش برنامه‌های اوقات فراغت

ارومیه- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: پارسال جمعیت تحت پوشش برنامه های غنی سازی اوقات فراغت استان توسط نهاد آموزش و پرورش 35 هزار نفر بود ولی امسال پوشش 80 هزار نفری سهمیه استان است.

قدرت الله قاسمی روز چهارشنبه در نشست غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان آذربایجان‌غربی بیان کرد: تعداد پایگاهها نیز امسال افزایش ۲ برابری یافته و به ۶۰۰ پایگاه رسیده‌است.

وی با بیان اینکه تمدن انسانی نتیجه پرداختن به اوقات فراغت است، اضافه کرد: این نهاد در چهار ماه اخیر با یک تغییر رفتار به علت شرایط خاص کرونایی مواجه شده‌است و خود را برای حضور در فضای مجازی آماده کرده‌است تا برای دست‌یابی به اهداف غنی سازی اوقات فراغت مانعی نباشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مشتری اوقات فراغت استان بیشتر خانواده های متوسط و متوسط به پایین هستند، گفت: در بحث شیوع کرونا خانواده این دانش آموزان بسیار متضرر شدند و ما تصمیم داریم امسال در راستای غنی سازی اوقات فراغت نگاه خاصی به این مساله داشته باشیم.

قاسمی بیان کرد: اوقات فراغتی که درست به آن پرداخته شود، موجب می‌شود تا نشاط و آموزش‌های تربیتی و فرهنگی شاد در دانش آموزان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کلان آموزش و پرورش مختص حوزه یا معاونت خاصی نیست، افزود: دبیرخانه اوقات فراغت هرچند در معاونت پرورشی واقع شده‌است اما در راهبری آن مشارکت همه بخش‌ها لازم است.

آذربایجان غربی در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار نفر را در ۵۰۰ پایگاه تحت پوشش داشت؛ با توجه به جمعیت ۵۸۰ هزار نفری تعداد دانش آموزان استان در سال گذشته و به علت حضور ۲۵ دستگاه دخیل در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت، تعداد کمی از دانش آموزان استان تمایل به شرکت در پایگاه های آموزش و پرورش دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج