نام دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی بین‌المللی شانگهای قرار گرفت


نام دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی بین‌المللی شانگهای قرار گرفت

سمنان- ایرنا- معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان گفت: نام این دانشگاه در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی بین‌المللی شانگهای 2020 در میان  دانشگاه‌های برتر جهان و 35 دانشگاه ایرانی ثبت شد.

سیف‌الله سعدالدین روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: رتبه‌بندی بین‌المللی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ منتشر می‌شود و در جدیدترین رتبه‌بندی آن نام ۳۵ دانشگاه ایرانی در حوزه‌های مختلف به چشم می خورد .
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود: بر اساس این رتبه بندی در حوزه‌های مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، و علوم و مهندسی انرژی، دانشگاه سمنان رتبه ۳۰۰ -۲۰۱ جهانی را کسب کرد.
سعدالدین اظهار داشت : این رتبه‌بندی بر اساس موضوعات در ۵۴ رشته دسته‌بندی‌شده که در آن نام دانشگاه‌های پرافتخار ایرانی در ۳۳ موضوع ، ۱۶۸ بار در این نظام رتبه‌بندی تکرار شده است.
نظام رتبه‌بندی شانگهای از سال ۲۰۰۹ منتشر می‌شود و شامل رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در موضوعات علوم طبیعی، مهندسی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی است.
دانشگاه سمنان از سال ۲۰۱۸ در این رتبه‌بندی بین‌المللی با حوزه موضوعی مهندسی شیمی وارد شد و در سال ۲۰۱۹ توانست در حوزه‌های موضوعی مهندسی عمران، مکانیک، علوم و مهندسی انرژی و مهندسی شیمی حائز رتبه شود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد