جشنواره «تئاتر کنار مردم» برای حمایت از هنرمندان


جشنواره «تئاتر کنار مردم» برای  حمایت از هنرمندان

دبیر اولین جشنواره نمایش خیابانی «تئاتر کنار مردم» گفت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی «تئاتر کنار مردم»، تقویت و احیاء تئاتر خیابانی است.

جواد اشکذری در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص اولین جشنواره نمایش خیابانی «تئاتر کنار مردم»، عنوان کرد: این جشنواره اهداف بسیار زیادی دارد؛ اما اگر بخواهیم در رابطه با سه مورد از مهمترین اهداف این جشنواره صحبت کنیم، مورد اول اینکه باتوجه به شرایط پیش آمده و با تعطیلی تئاتر، مردم برای مدتی از تئاتر دور بوده‌اند، در نتیجه هنرمندان تصمیم گرفته‌اند برای اجرای نمایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار مردم حاضر شوند.

وی افزود: دومین هدف از برگزاری این جشنواره حمایت از هنرمندان مشهد است؛ زیرا تاکنون چندین ماه است که خانه‌‎نشین شده‌اند و بیکار هستند، در نتیجه از نظر روحی نیز بسیار آسیب دیده‌اند.

اشکذری بیان کرد: سومین هدف این است که باتوجه به اینکه نمی‌توان در تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر اجرا کرد، در نتیجه این جشنواره بستر خوبی را برای تازه شدن نفس تئاتر فراهم می‌کند.

دبیر اولین جشنواره نمایش خیابانی «تئاتر کنار مردم» اظهار کرد: همچنین هدف کلی و سوم از برگزاری این جشنواره روی‌آوردن دوباره به تئاتر خیابانی، تقویت و احیاء آن و استفاده از ظرفیت‌های تئاتر خیابانی است، زیرا مشهد در سال‌های گذشته جزو شهرهای رده اول در زمینه تئاتر خیابانی بود.

اشکذری بیان کرد: تئاتر خیابانی این ظرفیت را دارد که انتشاردهنده مضامین ناب اسلامی، دینی، رضوی، ملی و ادبیات حماسی مانند شاهنامه باشد. ما سعی کردیم فراخوانی برای این جشنواره ارائه دهیم که درخور تئاتر شهر مشهد باشد و تمام ظرفیت‌های تئاتر خیابانی را در برگیرد.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار این جشنواره تا روز 15 تیر ماه تمدید شده و برگزاری خود جشنواره تا اول ماه محرم به پایان خواهد رسید، اما ممکن است تعدادی از نمایش‌ها پس از ماه محرم نیز اجرا شوند، این مسأله بستگی به تعداد و کیفیت آثار دارد.

دبیر اولین جشنواره نمایش خیابانی «تئاتر کنار مردم» گفت: برای هر نمایش 10 اجرا در نظر گرفته شده است، اکثر شرکت‌کنندگان در این جشنواره هنرمندان مشهدی هستند و هر هنرمند می‌تواند 2 اثر ارسال کند.

اشکذری اظهار کرد: محتوای آثار موضوعاتی حول محور مردم مشهد و آموزه‌های فرهنگ رضوی، ترویج اخلاق و فرهنگ شهروندی در میان شهروندان، «من مشهد را دوست دارم» یا همان مشهدشناسی، نقش مردم در موفقیت شعار سال یعنی جهش تولید، نقش مردم در شکست کرونا، شناخت مردم مشهد از مفاخر این شهر و استان به‌خصوص حکیم ابوالقاسم فردوسی، بررسی آیین‌ها و آداب و رسوم کشور با محوریت ادبیات فولکلور و جشن‌های آیینی است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز ارسال آثار ادامه دارد و تاکنون هیچ اثری خوانده نشده است؛ در نتیجه اکنون نمی‌توان در مورد کیفیت آثار و سطح اجرای نمایش‌ها اظهار نظر کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی