کشف 321 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی


کشف 321 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی از رشد 62 درصدی کشفیات کالای قاچاق در عملیات های سه ماهه نخست امسال در این استان خبرداد و گفت:‌ در این عملیات ها 321 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف و 372 نفر قاچاقچی کالا دستگیر شدند.

بر اساس اعلام پلیس، سردار "حسن مفخمی شهرستانی" یکی از مهم ترین مولفه های پیشرفت و توسعه ملی را بسترسازی امنیت اقتصادی دانست و گفت: آنچه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مقوله اقتصادی طی نام گذاری سال ها بیان داشته اند، راهبرد عملیاتی و اجرایی پلیس در گفتمان جامعه اقتصادی مقاومتی امروز تعبیر شده و در تدوین طرح های عملیاتی دنبال می شود.

وی اضافه کرد: ایشان در یک دوراندیشی و چاره جویی هوشمندانه در جبهه اقتصادی، گفتمان جهش تولید را در سال جاری مورد تاکید قرار داده اند که این مهم مسئولیت مهمی را در امر مبارزه با قاچاق کالا بر عهده پلیس گذاشته است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در این راهبرد تعاریف عملیاتی مرتبط با رهنمودهای ایشان با بهره گیری از تجربه های غنی موجود، با جدیت در برنامه ریزی های پلیس استان آغاز شد که ماحصل آن توفیقات خوبی در کشف کالاهای قاچاق به همراه داشته است.

سردار مفخمی شهرستانی از کشف 321 میلیارد و 118 میلیون ریال کالای قاچاق در سه ماهه نخست امسال در عملیات های پلیس استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، در حدود 62 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد:‌ در این بازه زمانی 374 پرونده مربوط به قاچاق کالا به مراجع قضائی ارسال و 372 نفر دستگیر و تعداد 218 دستگاه خودرو نیز از قاچاقچیان کالا توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد:‌ از تعداد پرونده های ارجاع شده به دستگاه قضایی،‌ 27 پرونده دارای ارزشی بیش از یک میلیارد ریال و تعداد 152 پرونده نیز دارای ارزشی بیش از ‌صد میلیون ریال است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: تحقق منویات رهبر انقلاب، مستلزم برنامه ریزی در راستای رفع نقیصه های موجود در اقتصاد و اصلاح و بهبود آنهاست و در این میان، کالای قاچاق در بسیاری موارد با ایجاد و تشدید رویه های اقتصادی مغایر با اقتصاد مقاومتی، در بطن جامعه گسترده شده است.

وی مبارزه با قاچاق را یکی ابزارهای تحقق جهش تولید خواند و خاطرنشان کرد: تلفن 110 به عنوان سامانه ای که در کلیه ساعات شبانه روز به راحتی در دسترس عموم شهروندان قرار دارد آماده دریافت هر گونه گزارش و اطلاعات شهروندان در خصوص فعالیت قاچاقچیان کالا است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر