تردید نتانیاهو از ادامه اجرای طرح الحاق کرانه باختری


نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پیچیده خواندن روند طرح این رژیم برای الحاق، از احتمال به تعویق افتادن این طرح خبر داد.

تردید نتانیاهو از ادامه اجرای طرح الحاق کرانه باختریبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، بنیامین نتانیاهو از احتمال به تعویق افتادن طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری سخن گفت. از سوی دیگر، بنی گانتس شریک اصلی در دولت ائتلافی نتانیاهو گفت زمان آغاز اجرای طرح الحاق مشخص نیست. این در حالی است که تهدید‌های گروه مقاومت فلسطینی افزایش یافت و در سطح بین المللی، مخالفت گسترده‌ای با طرح اسرائیل صورت گرفته است.
عبیده عبدالفتاح گزارشگر این شبکه گزارش داد: نتانیاهو در چارچوب اتخاذ تاکتیک یا عقب نشینی در پی اعمال فشار‌های روزافزون جامعه بین المللی، طرح‌های الحاق شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری را روند پیچیده‌ای خواند.
وی در نشست فراکسیون حزب لیکود که پشت در‌های بسته برگزار شد، گفت به سبب بسیاری مسائل سیاسی و امنیتی، نمی‌تواند وارد جزئیات این موضوع شود.
اخباری که در رسانه‌های اسرائیلی به نقل از برخی منابع درز کرد، حاکی از آن است که مسائل سیاسی که نتانیاهو از آن سخن گفت، شامل حکم احتمالی دادگاه لاهه در خصوص این موضوع می‌شود که برای آغاز اجرای تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی رژیم اشغالگر اختیار دارد یا خیر.
طرح الحاق بخشی از به اصطلاح معامله قرن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست و قرار بود که بر اساس موعدی که نتانیاهو تعیین کرد، آغاز شود تا الحاق دشت رود اردن و همه شهرک‌های اسرائیلی در مساحتی حدود ۳۰ درصد از کرانه باختری انجام شود. اما بنی گانتس با اشاره به مخالفت خود با ادامه یافتن طرح ترامپ، گفت روز نخست ژوئیه یعنی زمان اجرای این طرح، تاریخ خوب ومقدسی نیست.
در همین حال، در مناطق اشغالی گفتگو‌های اسرائیل و آمریکا برای اتخاذ تصمیم مشترک در زمینه طرحی انجام می‌شود که با مخالفت بین المللی و تهدید‌های مقاومت و ملت فلسطین مواجه است.
در همین حال، تحلیل‌ها حاکی از آن است که واشنگتن تلاش می‌کند پیش از نشان دادن چراغ سبز برای اجرای طرح الحاق، در رژیم اشغالگر توافقی ایجاد شود.
این طرح اسرائیل و آمریکا با مخالفت‌های فزاینده بین المللی مواجه شد. شماری از رهبران فلسطینی، سازمان ملل، قدرت‌های اروپایی و حتی کشور‌های عربی متحد رژیم اشغالگر هر نوع الحاق به مناطق اشغالی جنگ ۱۹۶۷ را محکوم کردند.
در همین حال، میشل باشله (باچلت) Michelle Bachelet کمیسر حقوق بشر سازمان ملل با بیان اینکه طرح الحاق غیر قانونی است، از مقامات رژیم اشغالگر خواست از طرح‌های خود دست بردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟