احتمال برپایی بیمارستان صحرایی ویژه بیماران کرونایی


رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در صورت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا مجبور به برپایی بیمارستان های صحرایی در استان خواهیم بود.

آفتاب‌‌نیوز :

جواد آقازاده در گفت وگو با ایسنا افزود: در صورت افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کووید۱۹ و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم مجبور به برپایی بیمارستان های صحرایی در استان خواهیم بود.

آقازاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر در تامین تجهیزات و تعداد تخت های بستری مشکلی در آذربایجان غربی وجود ندارد، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل افزایش تعداد مبتلایان در هفته های اخیر، ظرفیت بیمارستان های کرونایی استان در شرف تکمیل شدن هستند و اگر وضعیت با این روند ادامه یابد بیمارستان های دیگری نیز وارد مدار درمان خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در پیک اول بیماری کرونا چند بیمارستان صحرایی در استان برپا شد، خاطر نشان کرد: در روزهای آینده اگر این روند افزایشی تعداد مبتلایان ادامه یابد یک بیمارستان صحرایی در مهاباد توسط سپاه ایجاد می شود.

وی بااشاره به اینکه در برخی کشورها به دلیل رعایت تمامی اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم توانسته اند شیوع این ویروس را کنترل و کاهش دهند، اظهار کرد: متاسفانه در استان ما مردم نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت بی توجه شده و حضور در مراسم های همچون عروسی، مراسم ختم و دورهمی های عامل اصلی بالارفتن تعداد مبتلایان در استان شده است.

آقازاده یاد آورشد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تنها فاکتور کلیدی برای مصون ماندن از ابتلا به کرونا و عبور استان از وضعیت قرمز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تاکنون و با وجود مشکلات فراوان وزارت بهداشت و دولت همکاری خوبی با علوم پزشکی داشته اند، افزود: باتوجه به وضعیت قرمز استان باید دولت با برنامه ریزی های مناسب تلاش کند در صورت افزایش تعداد مبتلایان در آینده؛ حمایت بیشتری را از علوم پزشکی در تمام زمینه ها داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در